Водночас, за словами експертів, компанії галузі і зараз отримують надто мало інформації стосовно того, за якими правилами вони працюватимуть уже у другій половині поточного року.
Відомо, що нові заходи контролю за імпортом з ЄС та решти світу мають бути запроваджені в жовтні. Проте зараз, як і раніше, до цього ще майже нічого не готово, наголошують фахівці.
«Ми підкреслили нагальну потребу уряду надати більше деталей, щоб дозволити підприємствам підготуватися до цих нових змін у контролі імпорту, враховуючи дуже складні часові рамки та той факт, що вони будуть впроваджені разом із низкою інших змін у митних, прикордонних і торгових процесах», заявив відомий експерт з логістики Нікола Меллон.
Серед іншого, занепокоєння викликає Віндзорська рамкова угода, що розглядається як вирішення політичного протистояння щодо руху товарів між Великобританією та Північною Ірландією. Тут виникає чимало питань стосовно так званої нової операційної моделі кордону (BOM).
«З точки зору роздрібної торгівлі Windsor Framework загалом сприйняли, але ми помітили брак деталізації, що означає, що вона пов’язана з проблемами впровадження», – пояснив Ніл Джонстон з Консорціуму роздрібної торгівлі Північної Ірландії (NIRC).
«Зокрема, маркування створює проблеми, оскільки деякі продукти вимагають ставити позначки «для Північної Ірландії» до жовтня, а зараз уже травень, і немає ні деталей, ні ІТ» – додав він.
Нові санітарні та фітосанітарні заходи викликають стурбованість в Асоціації автомобільних вантажних перевезень (RHA).