Тому представники бізнесу пропонують відповідальним установам посилити свій адміністративний потенціал, щоб запобігти потенційно несприятливим сценаріям.
Через посилення митного контролю привабливість Литви як країни транзиту продовжуватиме знижуватися, оскільки, щоб уникнути адміністративного тягаря, товари, вироблені в Європейському союзі, можуть перевозитися до третіх країн не через кордони Литви, а через кордони сусідніх країн, де такі вимоги не застосовуються.
За словами віце-президента Литовської національної асоціації автомобільних перевізників (Linava) Вітаса Бучинскаса, нововведена система, яка передбачає вимоги до заповнення документів, що підтверджують шлях проходження товару, нелогічна. Великий виробник який завжди знає кінцевий пункт призначення своєї продукції. Крім того, вимога про подання декларації виробника не є міжнародною, тому змусити іноземного виробника це зробити не завжди вдається.
За його словами, цілком реально, що це нововведення може підірвати привабливість Литви транзитної країни. Через простіші умови перевізники можуть вибрати перевезення вантажів з товарами не через кордони Литви, а через кордони сусідніх країн, таких як Латвія та Польща.
Тим часом, генеральний секретар «Linava» Зенонас Буйвідас вказує, що влада, вимагаючи декларацій і обтяжуючи себе додатковими адміністративними турботами, може створити ситуацію, коли повернутися кілометрові черги вантажівок на кордоні.
При цьому без надання вищезгаданого документа литовській митниці вантажі з товарами, які перевозять перевізники, не буде випущено з Євросоюзу. Крім того, за наявності обґрунтованих сумнівів у справжності поданого документа та правильності інформації, що міститься в ньому, литовська митниця звернеться до компетентних органів країни виробника товару для перевірки поданого документа та інформації, що міститься в ньому, що ще більше продовжить процедури перевірки та призведе до більш тривалого стояння в чергах на пунктах.