Оскільки Німеччина розглядає можливість подвоєння дорожніх зборів для вантажівок через викиди CO2, представники німецького бізнесу говорять про можливі корпоративні банкрутства, звільнення та зростання цін для споживачів. У той же час, як заявляє глава Міжнародного транспортно-логістичного альянсу (TTLA) Повілас Дріжас, витрат не уникнути і литовському бізнесу. Німеччина є основним експортним партнером транспортних послуг Литви, яка у 2022 році експортувала на німецьку територію 1,7 млрд євро, або 18% усіх транспортних послуг країни.
У галузі вважають, що за забруднення, можливо, доведеться платити не один, а два, три чи навіть більше разів, оскільки бізнес уже сплачує податки на викиди CO2 через акцизи на дизельне паливо, дорожні податки. Крім того, з 2027 року набуває чинності система дозволів на викиди, а Європейська комісія також готує інші ініціативи, такі як оподаткування викидів CO2 від причепів та напівпричепів.
Він додає, що Литва має хороші можливості для розвитку інтермодальних вантажоперевезень, проте система регулювання для цього ще не налагоджена, а також не створено заходів щодо стимулювання перевезення вантажів комбінованим автомобільним та залізничним транспортом. Наприклад, у Німеччині, Нідерландах та інших країнах ЄС обмеження маси 28 тонн застосовується до вантажоперевезень «першої чи останньої милі», коли вантаж перевозиться в межах 200 км або 20% від інтермодального терміналу. У Литві діє ліміт вантажу 24,5 тонни, що не стимулює перевезення напівпричепів залізницею.