За даними опитування Dive&Discovery Research, більш ніж половина (58%) власників автопарків (перевізники та експедитори з власними вантажними авто) прогнозують стагнацію ринку, проте намагаються утримувати оптимізм і вірять, що працювати на ринку все ж таки буде можливо.
Лише 12% вважають, що, в порівнянні з довоєнним періодом, ринок вантажних перевезень стане більш вигідним.
Станом на кінець липня 2022 року потужність переважної більшості підприємств (72%) не перевищувала 50-70% від довоєнного рівня. 16% опитаних підприємств були змушені зупинити свою діяльність або майже зупинені (їх потужність не перевищує 20% від довоєнного рівня).
Основні труднощі роботи на ринку автоперевезень пов’язані зі зниженням доходу від даного виду діяльності: підвищення вартості паливно-мастильних матеріалів, скорочення кількості та обсягів замовлень та низька вартість послуг (більшість замовників не готові індексувати вартість фрахту).
Труднощі мобілізували керівників і 91% з них почали пошук нових клієнтів та ринків збуту. Ще 22% займались пошуком фінансових інвестицій і 19% розширяли власний автопарк.
Проте, без вимушеної економії не обійшлося – 28% керівників були змушені скоротити персонал (частково це пов’язане зі скороченням автопарку – продаж комерційного авто та пошкодження автомобілів військовими діями) і 19% скоротили рівень заробітної плати працівникам.
Зниження маржинальності ведення бізнесу призводить до того, що з ринку ідуть слабші (21% ФОП та власників допускають думку про закриття бізнесу і 6% готові зробити це вже найближчим часом), планують закривати бізнес. Водночас 51% планують розширення бізнесу (13% найближчим часом, 21% одразу після завершення війни та 17% на рівні планування без часової прив’язки).
Опитування було проведено агенцією маркетингових досліджень ТОВ ДАЙВ ЕНД ДІСКАВЕРІ РІСЬОРЧ в серпні 2022 року методом самозаповнення онлайн-анкети.