Кожен третій іноземний далекобійник, який перетинає норвезько-шведський кордон у Свінесунді, є або українцем, або білорусом, повідомляє портал tungt.no.
Щороку у Норвегії проводять опитування водіїв вантажних транспортних засобів. Його метою є виявлення їх походження та щомісячної заробітної плати. Цього року норвежці зробили кілька цікавих висновків.
Як з'ясувалося, кожен третій водій вантажівки був громадянином України чи Білорусі. Це вдвічі більше, ніж у 2019 році. Приїжджі з третіх країн їздили здебільшого польськими та литовськими вантажівками.
Щодо заробітків, лише 1 із 20 водіїв отримує встановлену законом мінімальну заробітну плату в Норвегії. 15% білорусів задекларували заробітну плату менше 1 тис. євро на місяць, для українців цей показник становив 8%.
"Польща та Литва є найбільшими країнами у Європі у сфері транскордонних вантажних перевезень. Ми бачимо, що польські та литовські транспортні компанії замінили своїх співвітчизників українськими та білоруськими водіями, які дуже рідко отримують норвезьку заробітну плату (передбачену законом – ред.)”, – каже Джим Клунгнес, керівник профспілки Yrkestrafikkforbundet.
За його словами, мінімальну заробітну плату за роботу на території цієї країни отримує лише близько 10% водіїв польських вантажних транспортних засобів та близько 6% литовських.
На думку Клунгнеса, за нинішньої системи порушувати закон просто вигідно, тому він пропонує посилити закони.
"Контроль за заробітною платою та умовами праці має стати реальним. Сьогодні законодавство є лише паперовими положеннями, яких не дотримуються і які жодна транспортна компанія не боїться порушити”, – заявив Джим Клунгнес.
У Норвегії мінімальна заробітна плата водіїв вантажівок становить, за станом на 2022 р., 185,50 норвезьких крон на годину (близько 18,70 євро). За офіційною статистикою, іммігранти в Норвегії заробляють у середньому трохи менше, ніж місцеві жителі. У разі водіїв вантажних автомобілів середня щомісячна зарплата становить 37,5 тис. крон (3780 євро) брутто.