До рейтингу World Benchmarking Alliance Transport Benchmark увійшло 90 компаній. Оцінка проводилася за методологією CDP, яка пов’язана з процесом декарбонізації транспорту. Експерти нагадують, що це вже давно не другорядне питання, адже екологічна безпека даватиме можливість працювати на світовому ринку у майбутньому, а невживання відповідних заходів призведе лише до втрати бізнесу.
Китай, так само як ЄС та США, оголосив про плани декарбонізації. Щоправда, у КНР встановили набагато м’якші терміни. Економіка країни лише повинна досягти піку викидів у 2030 році, щоб до 2060-го досягти вуглецевої нейтральності. Плани є, але заходів поки що не видно, відзначають експерти.
Так, у згаданому звіті вказано, що «немає жодних доказів» якихось інвестицій у транспортні засоби з низьким рівнем викидів навіть у такому потужному судноплавному конгломераті, як Cosco. «Будь-які нові бізнес-моделі, які компанія активно розробляє, ідентифікувати не вдалося», - записано у документі.
Однак рейтинг Cosco, (77 місце з 90), все одно був кращим, ніж в інших китайських компаній. China State Railway Group, чиї потяги курсують залізницями з рівнем електрифікації більш ніж 75%, посіла 85 місце в рейтингу.
Залізниці Китаю покладаються на мережеву електроенергію, яка більш ніж на 60% живиться за рахунок спалення вугілля. Залізнична група «не повідомляє про будь-які бізнес-моделі з низьким рівнем викидів вуглецю, щоб допомогти компанії досягти цілей, і не надає жодних ознак того, що вона прагне декарбонізувати свою діяльність», - йдеться у звіті.
Перше місце у рейтингу судноплавних компаній посіла Møller Maersk. Вона з зайняла п’яту позицію у загальному списку. Hapag-Lloyd посідає 19 місце, MSC 39 місце, а Evergreen 47 місце. CMA CGM опинилася на 50-й позиції, хоча за період з 2015 по 2020 рік зуміла скоротити викиди парникових газів на 5,5%.