У листі ZMPD йшлося про величезні черги на прикордонних переходах, в яких водіям вантажівок доводиться чекати від 5 до 10 днів, щоб перетнути кордон. І, за інформацією асоціації, все частіше перевізники звинувачують у ситуації, що склалася, польські прикордонні служби, які, на їхню думку, «виконують свої службові обов'язки в недостатньому темпі».
В Асоціації попросили KAS вжити всіх необхідних заходів, спрямованих на покращення митного оформлення на автомобільних прикордонних переходах.
В офіційній відповіді в KAS наголосили, що «докладають усіх зусиль для того, щоб пріоритизувати обробку товарних потоків та забезпечити безперешкодний контроль на всіх автомобільних прикордонних переходах». Це важливо ще у зв'язку з тим, що східна частина кордону Республіки Польща також є зовнішнім кордоном ЄС, контрольні заходи, що проводяться, і, отже, тривалість прикордонного контролю обумовлені зобов'язаннями, що покладаються на окремі контрольні служби та інспекції.
При цьому у податковій адміністрації наголосили, що Митно-податкова служба є однією з кількох служб, які контролюють торгівлю товарами. Спосіб оформлення та його тривалість також обумовлені обов'язками, що покладаються на інші служби або інспекції, що діють у пунктах перетину кордону (Прикордонна служба, Прикордонна ветеринарна інспекція, Державна санітарна інспекція, Державна фітосанітарна та насіннєва інспекція, Сільськогосподарська та продовольча інспекція).
Щодо польсько-українського кордону, то, за інформацією KAS, основною причиною збільшення часу очікування при перетині кордону у напрямку в'їзду до Польщі є дуже висока інтенсивність прикордонного руху вантажних автомобілів, які перевозять товари, які підлягають обов'язковому індивідуальному контролю.
Також наголошується, що обслуговування великовантажного автотранспорту здійснюється на базі існуючої прикордонної інфраструктури (відсутність нових прикордонних переходів), в умовах, які істотно відрізняються від тих, що функціонували до початку війни в Україні.
Щодо польсько-білоруського кордону, то на поточну ситуацію на прикордонних переходах впливає міграційна криза, внаслідок якої було припинено прикордонний рух в обох напрямках на автомобільному прикордонному переході у Кузниці-Білостоцькій. З цієї причини прикордонні вантажні перевезення на польсько-білоруській ділянці кордону наразі обслуговуються через два прикордонні переходи: Кукуріки – Козловичі та Бобровники – Берестовиця.
Окремим питанням є заходи, пов'язані з впровадженням білоруською стороною нових організаційних чи правових рішень, що впливають на безперешкодність перевірок у пунктах пропуску, які залишаються за межами компетенції KAS.