Завантаження...

IRU прогнозують падіння ставок, особливо на спотовому ринку

IRU прогнозують падіння ставок, особливо на спотовому ринку

Спотовий індекс впав на 4,5 пункти за квартал до 123,8 пунктів. Індекс контрактів зростав другий квартал поспіль, піднявшись на 1,7 пункту квартальному зіставленні до 129,4. Падіння порівняно з минулим роком становило лише 0,9 пункту.

 

Слабкий і падаючий попит на автомобільні вантажоперевезення в Європі призвів до зниження спотових ставок, тоді як контрактні ставки залишалися підвищеними через ціновий тиск. Спотовий індекс тепер знаходиться на 5,5 пунктів нижче за контрактний індекс, а це означає, що спотові ставки тепер ближче до свого базового рівня, ніж контрактні ставки. Поєднання падіння спотових ставок, викликаного зниженням промислового попиту, а також зростання контрактів, викликаного запровадженням нових зборів за викиди та загальним зростанням витрат, призвело до того, що контрактні ціни піднялися вище за спотові ставки з міст Німеччини до Парижа, Бірмінгем, Мілан, Лілль, Мадрид , Роттердам, та Антверпен.

 

Оскільки ставки різко зросли у першій половині 2022 року, різке падіння споживання, спричинене зростанням цін, стало основним каталізатором послідовного падіння спотових ставок. Проте за нових умов зниження інфляції споживання зараз стабілізувалося на нижчому рівні, що призвело до зниження обсягів автомобільних вантажоперевезень.

 

За останні три роки витрати зросли в усіх напрямках. Заробітна плата (+28,2%), технічне обслуговування та ремонт (+20,4%), шини (+21,6%), запасні частини (+13,5%) та страхування (+8,7%) значно виросли та сприяли особливо роздутій базі витрат. Це результат проходження інфляції через систему, що чинить підвищувальний тиск на ставки і запобігає їх падінню.

 

Нові збори за проїзд у Німеччині, що ґрунтуються на викидах, набули чинності 1 грудня 2023 року, що фактично збільшило плату за проїзд для вантажних автомобілів на дорогах Німеччини приблизно на 80%. За даними Асоціації перевізників Нижньої Саксонії (GVN), це збільшення спричинить додаткові щомісячні витрати у розмірі 300 тис. євро для деяких її членів. Це можна виміряти за індексом ставок автомобільних вантажних перевезень у Німеччині, який показав, що у грудні ставки зросли на 8,3 пункту.

 

За оцінками IRU, нові збори спричинять додаткові витрати у розмірі 6,7 тис. євро на рік на вантажівку в Німеччині. Це передбачає, що німецькі вантажні автомобілі виконують 60% національних вантажних перевезень платною мережею доріг, знаючи, що 55% обсягів вантажів перевозяться зчленованими транспортними засобами з більш ніж п'ятьма осями та відповідними стандартам Euro VI, і що ці транспортні засоби становлять 30% німецького флоту . Зважаючи на те, що нові збори за проїзд в Австрії, запроваджені 1 січня 2024 року, мають збільшити щорічні витрати на одну вантажівку на 730 євро.

 

Скорочення промислового виробництва і падіння нових замовлень, можливо, приймуть на себе дефляційну мантію споживчого попиту, що вже встановився. Це, ймовірно, призведе до падіння ставок, особливо на спотовому ринку. Однак поширення нової системи стягування плати за проїзд, заснованої на викидах, на інші європейські країни призведе до подальшого збільшення і так високої вартості автомобільних вантажних перевезень. Це може підвищувати тиск на контрактні ставки, одночасно обмежуючи падіння цін і знижуючи маржу на спотовому ринку.

Джерело

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.