Завантаження...

IRU: дефіцит професійних водіїв у цьому році зросте

IRU: дефіцит професійних водіїв у цьому році зросте

Щорічне опитування Міжнародного союзу автотранспорту (IRU) показало, що, незважаючи на зниження попиту на транспортні послуги під час карантину, в галузі як і раніше існує тривожна нестача професійних водіїв.

 

Міжнародний союз автотранспорту провів своє чергове дослідження брак водіїв, в ході якого було опитано 777 перевізників з 23 країн (включаючи компанії, що займаються пасажирськими та вантажними перевезеннями). Отримані дані вказують на те, що впродовж останнього року дефіцит найбільш гостро відчувався в Євразії - тут була зафіксована нестача професійних водіїв в розмірі 20%. При цьому Китай виявився найменш постраждалою країною, де лише 4% робочих місць залишалися вакантними.

 

В інших країнах брак водіїв у 2020 році був менш серйозним, ніж роком раніше, у зв'язку з пандемією. В Європі кількість вакантних місць скоротилося з 20% до 5% для водіїв автобусів і з 24% до 7% для водіїв вантажівок. Однак за прогнозами перевізників, в 2021 році, у міру відновлення економіки і зростання попиту на транспортні послуги, брак водіїв знову посилиться. У цьому році європейські компанії очікують 17% дефіцит водіїв.


"Брак водіїв загрожує функціонуванню автомобільного транспорту, ланцюжків поставок, торгівлі, економіки і, врешті-решт, зайнятості та добробуту громадян. Це не та проблема, яка може почекати, діяти потрібно вже", - каже Умберто де Претто, генеральний секретар IRU.


Опитування IRU також досліджувало причини браку водіїв. 38% респондентів вважають, що основною причиною у всіх регіонах став дефіцит кваліфікованих фахівців. Також на це вплинули складні умови праці, посилені пандемією, і труднощі з залученням жінок та молоді до професії. Повідомляється, що у всіх країнах, де проводили опитування, знизилася частка жінок-водіїв вантажівок - жінки становлять лише 2% від загальної кількості.


Торік також знизилася частка водіїв вантажівок молодших за 25 років. З огляду на те, що середній вік далекобійників у всьому світі наближається до 50, ситуація буде тільки погіршуватися, якщо уряди не вживуть заходів щодо зниження мінімального віку професійних водіїв.

 

"Оскільки в деяких країнах рівень безробіття серед молоді перевищує 30%, залучення молодих людей в цей сектор має бути максимально простим. Однак у багатьох країнах мінімальний вік професійних водіїв становить 21 рік або вище, що створює великий розрив між періодом закінчення школи і початком роботи за кермом. Урядам слід встановити мінімальний вік для підготовлених водіїв на рівні 18 років, а навчання - з 17 років, щоб повністю розкрити потенціал професії як глобального двигуна працевлаштування", - вважають у Міжнародному союзі автотранспорту (IRU).


У IRU переконані, що додаткові інвестиції в безпечні стоянки для вантажівок також допоможуть скоротити нинішній дефіцит і привернуть в професію більше охочих, зокрема жінок.

 

"Рішення є, але якщо уряди нині не зроблять кроків, щоб полегшити доступ до професії, поліпшити умови праці та підвищити кваліфікацію робочої сили, то дефіцит водіїв зростатиме і врешті завдавасть непоправної шкоди життєво важливим мережам мобільності та ланцюжкам поставок", - застеріг Умберто де Претто, генеральний секретар IRU.

 

Джерело

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.