Згідно зі звітом IRU, потроїти кількість незаповнених посад водіїв вантажівок, до більш ніж 60% до 2026 року, і збільшити більш ніж у п'ять разів для водіїв міських та міжміських автобусів, майже до 50% до 2026 року може також і безодня, що зростає, між тими, хто йде на пенсію. та новими водіями. Як результат – через три роки в Європі може не вистачати понад два мільйони водіїв, що вплине на половину всіх вантажних перевезень та мільйони пасажирських перевезень.
На сьогодні частка молодих водіїв невелика (6% для вантажних та 5% для пасажирських перевезень). Жінки також становлять лише невеликий відсоток водіїв вантажівок. Мінімальний кваліфікаційний вік, як і раніше, становить 21 рік для водіїв вантажівок та від 21 до 24 років для більшості посад водіїв автобусів у ЄС.
Перешкодою для найму водіїв у багатьох випадках є високі витрати на ліцензію та навчання. У Франції ліцензія на вантажний автомобіль коштує 5 євро, що більш ніж утричі перевищує середню мінімальну місячну заробітну плату, тоді як у Німеччині ліцензія на автобус коштує в середньому 300 євро, що більш ніж у чотири рази перевищує мінімальну місячну заробітну плату.
Безпека, особливо для жінок-водіїв, має вирішальне значення для підвищення привабливості професії: 95% водіїв вантажівок та 94% транспортних компаній вважають її своїм головним пріоритетом. Проте лише 3% існуючих парковок для вантажівок у ЄС сертифіковані як безпечні.
У звіті IRU представлено 20 рішень, які в даний час впроваджуються автомобільними асоціаціями, компаніями та відправниками вантажу.