Завантаження...

IPSM проаналізували стан закупівель в Україні за 2022 рік

IPSM проаналізували стан закупівель в Україні за 2022 рік

Дослідження стане у нагоді спеціалістам із закупівель, СРО, HR-менеджерам та іншим представникам бізнесу. Та допоможе більше дізнатися про закупівлі в Україні сьогодні. Також цей матеріал буде корисним при розробці чи коригуванні закупівельної стратегії.

 

Кількість респондентів досягла 60 фахівців. Опитування проводилось у кілька етапів: протягом 2022 року і на початку 2023-го. 

На думку 30% українських спеціалістів із закупівель їх відділу та компанії у період війни допоміг вистояти ризик-менеджмент. 17% віддали свій голос за категорійний менеджмент. І лише 14% назвали автоматизацію.

Якщо порівнювати ці цифри із світовими тенденціями, можна побачити певний дефіцит знань, скажімо, із категорійного менеджменту та цифровізації, у українських спеціалістів.

 

При цьому 40% українських спеціалістів, за даними дослідження, таки ПОЧАЛИ глибше використовувати інструменти оцінки ризиків у своїй роботі після початку повномасштабного вторгнення. Звідси бачимо прагнення закупівельних відділів до більшої сталості. 

Половина спеціалістів із закупівель вирішила, що вистояти під час війни їм допомогли особисті якості та гнучкість. 39% респондентів відмітили роль мистецтва переговорів у «виживанні» їхньої компанії.

І поки роль закупівельників у світі стає все важливішою – більше половини українських фахівців змін у ставленні у своїй компанії не відчули. А 55% зізналися, що так чи інакше зіштовхнулись з професійним вигоранням у 2022 році. 

 

Професійне вигорання у сфері закупівель дуже небезпечне. Адже провокує необґрунтовані витрати та прийняття неправильних рішень, призводять до збільшення витрат на закупівлі у «шахраїв». Вихід: віддати на аутсорсинг операційні (неважливі, рутинні) закупівлі. Також, уникнути вигорання командам може допомогти навчання. 

 

«Стійкість, яку показали українські закупівельники у 2022 році, має викладатись в університетах. Роблю висновок, що закупівельні відділи у роки пандемії не сиділи склавши руку, а працювали над своєю сталістю. Звідси, певна стабільність навіть у часи нереальної турбулентності. Проте розвиватись є куди. Сьогодні в Україні катастрофічно не вистачає професіоналів, обізнаних із цифровими закупівельними рішеннями та сучасними тенденціями. А особливо – категорійних та ризик-менеджерів. Закупівельний фронт – це ще один фронт, на якому ми маємо перемогти»,  – підсумувала СЕО компанії IPSM Марина Трепова.

Джерело

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.