Залізничний транспорт у Європі має великі шанси на швидкий розвиток та, найімовірніше, перебере на себе значну частину вантажів, які наразі перевозять автомобільними дорогами.
Зацікавленість в інтермодальних перевезеннях зростає, зокрема, тому, що вони дозволяють знизити викиди СО2 в атмосферу. Риторика представників європейських організацій та урядів свідчить про те, що ця тема останнім часом стає навіть важливішою за зниження собівартості перевезень, яку залізниця також легко забезпечує.
За даними статистики, лише у 2020 році через збільшення інтермодальних перевезень на території ЄС було зменшено викиди окису вуглецю в атмосферу на 315 тисяч тонн. Це рекорд. Але його, ймовірно, поб’ють до кінця 2021 року, який у ЄС названо роком залізниці.
За даними Європейської агенції з питань навколишнього середовища, середні викиди СО2 на тонну-кілометр становлять:
Залізниця – 15,6 г.
Автотранспорт – 139,8 г.