«Спотові ставки, вочевидь, уже подекуди менші за саму собівартість перевезень, – заявив Янсен. – У довгостроковій перспективі це зазвичай не витримується. Щоразу, коли все стає негативним, люди вживають необхідних заходів, щоб встановити ціни трохи вище собівартості».
Шанхайський індекс контейнерних перевезень SCF-IDX-SSE досяг дна на початку другого кварталу після падіння нижче 1000 доларів США за TEU. Транспортні витрати тим часом значно зросли, нагадав Хаббен Янсен, посилаючись на посилення інфляції та підвищення вартості палива і робочої сили.
На думку експертів, транспортні витрати у першому кварталі 2023 року зросли на 3% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Там, де можна замовити доставку стандартного контейнера за 1000 доларів, собівартість перевезення становить 1324 дол. Хаббен Янсен прогнозує, що вартість доставки з Азії одного TEU незабаром становитиме 1250-1750 доларів США залежно від пункту призначення. Такі ціни все ще на чверть вищі за допандемічні, але й видатки судноплавних компаній нині надто великі, наполягає фахівець.