Завантаження...

Google зацікавлений у логістиці?

Google зацікавлений у логістиці?

Зараз єдиними великими компаніями, що займають серйозні позиції в галузі доставки, є Uber і Amazon.

У 2021 році Uber придбав Transplace, 3PL-оператора, який розробляє власне програмне забезпечення, за 2,25 мільярда доларів.

Програмне забезпечення та автоматизація мають вирішальне значення для омолодження будь-якого застарілого бізнесу. Тому технологічні корпорації мають величезний перелік можливостей для розширення.

Google не є винятком. З роками він відійшов від компанії, яка займається виключно програмним забезпеченням. Сьогодні Google виробляє споживчі товари, займається медико-біологічними дослідженнями та володіє мережею широкосмугової інфраструктури.

Ряд патентів та партнерських відносин показали інтерес Google до ланцюга постачання. Деякі аналітики переконані, що гігант скоро придбає 3PL-оператора.

 

Чому Google цікавиться логістикою?

Однією зі стратегічних цілей Google є протидія Amazon.

Дві компанії конкурують віч-на-віч у галузі хмарних ІТ-послуг. І навіть домінування Amazon у сфері покупок є загрозою для найбільшого джерела доходу Google: реклами з оплатою за клік у результатах пошуку.

Рекламодавці платять більше за пошук продукту, особливо з наміром здійснити покупку. А сьогодні більшість онлайн-покупців замість цього починають пошук прямо на Amazon.

В результаті Google зацікавлений в успіху підприємств електронної комерції, які покладаються на власні веб-сайти, а не на торгові майданчики, такі як Amazon.

Ще одна причина, через яку ланцюг постачання викликає інтерес – це можливість продавати більше програмного забезпечення та ІТ-послуг 3PL та вантажовідправникам.

 

Чи є докази того, що Google планує придбання 3PL?

Логістика – це не та область, в яку ІТ-компанії можуть випадково увійти та розраховувати на успіх. Оскільки це переважно фізична галузь, компанія має вивчити кардинально новий для себе продукт. Тому, якщо Google справді думає зайняти позицію на цьому ринку, найкраще це зробити шляхом поглинання.

Багато горизонтальних розширень Google були досить успішними, щоб стати невід’ємною частиною бізнесу. Сьогодні їхні власні ноутбуки та смартфони є серйозними суперниками на відповідних ринках. Але багато інших перетворилися на недовговічні експерименти.

Якщо Google дійсно придбає 3PL, це не обов’язково означатиме довгострокову стратегічну відданість галузі.

Переважна більшість придбань Google була пов’язана із програмним забезпеченням, обчислювальною інфраструктурою або споживчими товарами. Компанія явно воліє не володіти надто великим обсягом фізичної інфраструктури та не керувати нею. За винятком випадків, коли це допомагає їй розширити онлайн-досвід, який вона може запропонувати користувачам.

Придбання 3PL було б великим відхиленням від бізнес-стратегії Google. Було б набагато ймовірніше придбати стартап, який прагне змінити галузь за допомогою програмного забезпечення – у дусі Uber або Airbnb.

Якщо не придбання 3PL, що ще може зробити Google у сфері доставки?

Якщо подивитися на це під іншим кутом, один із найбільших недоліків сучасних ланцюгів поставок пов’язаний із передачею даних.

Об’єднання кількох джерел даних разом це те, що компанія робить добре. І зараз багато організацій відчувають труднощі з тим, щоб їх транспортні, складські та бізнес-системи взаємодіяли одна з одною.

Google з ентузіазмом ставиться до свого рішення Supply Chain Twin у хмарі. Це продукт, який допомагає компаніям консолідувати та аналізувати логістичні дані.

Найімовірнішою галуззю, куди Google буде інвестувати, є доставка останньої милі. Сила бренду полягає в його здатності надавати користувачам гарні враження, а остання миля – це обличчя логістики для споживачів.

Ще однією перспективною областю є B2C-додатки для доставки їжі та продуктів. Особливо молоді стартапи на ринках, що розвиваються, де відсутня інтерес з боку Uber і Delivery Hero. Це ринок, який може бути логічною точкою відправлення, якщо Google серйозно зацікавиться транспортом.

Якщо коротко, малоймовірно, що Google справді придбає 3PL. Він має безліч набагато більш безпечних можливостей для інвестицій, для яких необов’язково ставати безпосереднім учасником ринку логістики.

Джерело

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.