Назви нових продуктів – Last Mile Fleet Solution та Cloud Fleet Routing API. Перший основну увагу приділяє виконанню маршрутів на останній милі, другий же допомагає правильно розробити самі маршрути.
За словами Джима Ніколсона, старшого віце-президента компанії Loadsmart, нікого не дивує спроба Google зайняти своє місце на логістичному ринку. Зрештою. Така ж поведінка характерна й для інших гігантів електронного бізнесу, наприклад, для Amazon. Рештою, для сфери автомобільного транспорту це корисно.
«Наявність провідної платформи веб-карт дає їм чудові можливості та певну перевагу перед конкурентами», – сказав Ніколсон.
Сектори останньої милі та доставки товарів додому активно зростають у цілому світі. Тут з’являється чимало невеликих компаній, які хотіли би працювати ефективно та використовувати сучасні технології. Але заплатити за персональні ІТ-розробки вони не спроможні. А попит на такі продукти постійно зростає.
Так, лише у США обсяги доставки посилок у 2021 році збільшилися до 21,5 млрд, тоді як у до пандемічному 2019 році було лише 15,5 млрд одиниць. Натомість досі навігаційні системи далеко не завжди надавали водіям якісну інформацію. Шалін Мантрі, менеджер групи продуктів Google Maps Platform, стверджує, що такий гігант, як Google, може швидко виправити ситуацію якщо не усюди, то принаймні на провідних ринках світу.
Last Mile Fleet Solution почали запускати ще у 2020 році. А зараз цей інструмент має на меті допомогти операторам флоту поліпшити різні аспекти процесу доставки останньої милі, включаючи навігацію за допомогою добре відомого інтерфейсу Google Maps, захоплення адреси, планування маршруту та відстеження відправлення. Він надає водієві навігаційні можливості Google Maps, в той час як оператори автопарків і кінцеві споживачі можуть бачити в режимі реального часу, де перебуває посилка під час доставки. Наразі цей інструмент готують до того, щоб зробити його загальнодоступним.
Cloud Fleet Routing API вже може використати кожен, хто забажає. Він допомагає операторам автопарків створювати точні плани маршрутизації в масштабі, одночасно маючи можливість переоптимізувати існуючий план до 20 разів на день без додаткових витрат, розповів менеджер із продуктів Google Cloud AI та промислові рішення Крістофер Чо. Наприклад, повторна оптимізація може знадобитися, якщо по дорозі непередбачено виникають затори.