Аналітики IRU попередньо провели ретельне дослідження на ринку праці у сфері автотранспорту у Європі, США, Мексиці, Аргентині, країнах Центральної та Південно-Східної Азії. Вони дійшли до висновку, що глобальний дефіцит водіїв становить щонайменше 2,6 млн осіб. Саме стільки незаповнених вакансій стабільно залишається у названих країнах та регіонах.
При цьому на Євразійському просторів дефіцит водіїв вантажних авто найбільший – бракує 18% фахівців. Крім того, дуже високі показники і в Туреччині – 15,4%.
Загалом у країнах Євросоюзу залишаються незаповненими 425 тис. вакансій водіїв. На думку експертів, до кінця поточного року дефіцит фахівців тут досягне 14%. Найбільше дефіцит водіїв за останні роки посилився у Китаї – на 140%. У Мексиці кількість незаповнених вакансій з 2020 року збільшилася на 30%. Однак через старіння персоналу та вихід великої кількості водіїв на пенсію надалі динаміка посилюватиметься навіть на таких привабливих для праці ринках, як європейський. Наприклад, аналітики очікують, що до 2026 року до кількість вакансій у ЄС збільшиться ще на 60%. Адже нині середній вік водія вантажівки у Євросоюзі становить 47 років.