У першу чергу, йдеться про зміну тенденцій подальшого розвитку світової торгівлі та логістики, пов’язаної з доставкою з Китаю. Але з’являються великі проблеми і на західних ринках.
Зокрема, експерти вказують на те, що подальші великі збої у ланцюгах постачання вщухатимуть до кінця року, оскільки Китай поволі втрачає беззаперечне лідерство глобального виробника та постачальника. Також інфляція і відповідне падіння купівельної спроможності у США та ЄС призводить до того, що основні витрати переносяться із купівлі товарів на якість сервісу, у тому числі логістичного. Поступово розсмокчуться навіть проблеми, пов’язані з нестачею інтермодальних потужностей.
А саме вони, нагадаємо, в останні роки турбували найбільше.
Крім того, аналітики згаданих платформ прогнозують появу таких умов на глобальному ринку до кінця року:
- Поліпшиться своєчасність виконання поставок з КНР, якщо китайська влада більше не оголошуватиме масштабних та тривалих карантинів.
- Надмірні запаси на складах американських та європейських компаній примусять продавців знижувати ціни на товари. Це стосується майже всіх великих роздрібних мереж.
- Імовірні зупинки роботи компаній у Європі через надвисокі ціни на пальне та електроенергію.
- Під час планування доведеться більше зважати на кліматичні ризики, оскільки літня спека та урагани у 2022 році вже призводили не лише до збоїв у постачання, але й до пошкодження залізничної інфраструктури, зупинки річкового судноплавства тощо.