Його особливість полягає у тому, що він оминає Китай. Окрім того IMEC, за задумом, має стати конкурентом китайському проекту «Один пояс, один шлях» (BRI), оскільки також матиме як морські, так і залізничні маршрути.
На думку експертів, розвиток нового економічного коридору має вже на початку збільшити вантажопотоки між Європою та Індією на 40%.
«Очікується, що IMEC стимулюватиме економічний розвиток шляхом посиленого зв’язку та економічної інтеграції між Азією, Перською затокою та Європою», – йдеться у спільній заяві, підписаній Індією, ОАЕ, Саудівською Аравією, ЄС, Францією, Італією та Німеччиною.
IMEC складатиметься з двох основних коридорів. Східний з’єднає Індію із Західною Азією та Близьким Сходом. Північний забезпечить надійне сполучення між Західною Азією, Близьким Сходом та Європою. Як і в інших подібних проектах, основою стануть мультимодальні перевезення.
Зараз переважна більшість вантажів між Індією та Європою перевозиться морським транспортом через Суецький канал. У дорозі кораблі перебувають від 20 до 30 днів. Але у коридорі IMEC транспорт доставлятиме товари швидше.