Згідно зі звітом Асоціації французьких автодорожніх компаній (ASFA), у 2022 році на французьких автомагістралях загинуло 188 осіб у порівнянні зі 131 роком раніше. Нещасні випадки на автомагістралях багато в чому пов'язані з трьома факторами: алкоголем, наркотиками та ліками. У 23% випадків ці речовини були основними причинами трагедій. Молоді водії переважають у ДТП зі смертельними наслідками, пов'язаними з наркотичними речовинами. У переважній більшості випадків злочинець молодший за 35 років. 60% цих аварій трапляються вночі, а 42% — у вихідні дні. Крім того, у кожного другого водія в стані алкогольного сп'яніння концентрація алкоголю в крові перевищує або дорівнює 1,2 г/л крові, тоді як встановлена законом межа становить 0,5 г/л.
У зв'язку з невтішною статистикою, Міжвідомчий комітет з безпеки дорожнього руху (CISR) прийняв рішення посилити покарання за керування у стані алкогольного або наркотичного сп'яніння.
Втома є другою за частотою причиною, яку припадає 18% смертельних випадків. Що ж до перевищення швидкості, то на нього припадає 16% аварій зі смертельними наслідками, найчастіше в нічний час.
Але повернемося до алкоголю та наркотиків. У той час як у Франції вживають заходів щодо боротьби з цими явищами, у Німеччині дотримуються іншої думки.
16 серпня 2023 року німецький уряд прийняв ухвалу дозволити особам, які досягли повноліття, вирощувати до трьох рослин канабісу для власного споживання в майбутньому. Також планується дозволити безкарне зберігання до 25 гр канабісу. А Федеральне міністерство транспорту в даний час вивчає та визначає майбутні граничні значення для тетрагідроканнабінолу (ТГК) – активного інгредієнта рослини канабіс – на науковій основі.
Нововведення призведуть і до змін до Закону про дорожній рух. Тобто якщо зараз у Німеччині діє обмеження в 1 нанограм ТГК на мілілітр крові, то в майбутньому цей показник може бути збільшений.