Завантаження...

Фермери масово вийшли на протести по всій Європі

Фермери масово вийшли на протести по всій Європі

Міністр внутрішніх справ Франції погодився зняти обмеження на рух вантажівок минулими вихідними, щоб полегшити повернення перевізників у свої будинки або на бази своїх компаній. Заборони на рух було знято з 10:00 27 січня до 10:00 29 січня для вантажних автотранспортних засобів загальною масою понад 7,5 тонн. Аналогічно було порушено доступ до безлічі промислових і логістичних комплексів, нафтопереробних заводів, аеропортів, залізничних вокзалів і навіть атомних електростанцій, при цьому дії жандармерії щодо запобігання цим блокуванням практично були відсутні.

 

Як заявили в Fenadismer, найбільшими жертвами цих конфліктів стали десятки тисяч іспанських перевізників та інших європейських країн, які зіткнулися з постійною блокадою основних міжнародних маршрутів, що перетинають Францію, та були використані фермерами як заручники.

Але протести фермерів розгорілися не лише у Франції, а й в інших країнах ЄС.

 

У Франції фермерів непокоять падіння доходів, екологічні норми Брюсселя та інші вимоги. Схожа ситуація у Польщі, де фермери протестують уже кілька місяців. Протест спрямований передусім проти безмитного ввезення зерна та іншої сільськогосподарської продукції з України. Фермери скаржаться, що ці продукти знижують свої ціни. Протест підтримує права національна партія Конфедерація, яка спирається на антиукраїнську пропаганду. У Литві цього тижня кілька тисяч фермерів виступили проти планів жорсткої економії та сільськогосподарської політики уряду балтійської країни ЄС. Вони незадоволені положенням про території, що охороняються, становищем з доходами і цінами на молоко і вимагають припинити транзит російського зерна через Литву. Як і в Німеччині, вони також стурбовані цінами палива.

 

У Німеччині спалахнули протести щодо запланованого припинення субсидій на сільськогосподарське дизельне паливо. Нині плани пом'якшилися. Уряд повністю відмовився від запланованого скасування пільги щодо транспортного податку для сільськогосподарської техніки. Галузеві асоціації вимагають повного зняття додаткових обтяжень. За словами магдебурзького дослідника екстремізму Матіаса Квента, націоналісти, праві екстремісти та ідеологи змови намагалися політично експлуатувати рух у Німеччині. У деяких випадках демонстранти використовували радикальну символіку і, наприклад, будували шибеницю, на якій висів світлофор.

 

У Румунії фермери та транспортні компанії на кілька днів блокували дороги тракторами, зокрема на прикордонних переходах з Угорщиною, Сербією та Україною. Наразі протести значно вщухли, оскільки уряд пообіцяв виконати одну з головних вимог – скоротити витрати на автострахування. Крім того, спроба політиків-правих екстремістів використати протести у своїх цілях призупинила їх: більшість фермерів не хочуть мати нічого спільного із правими екстремістами. Інші вимоги – податкові пільги, збільшення субсидій, здешевлення кредитів залишилися відкритими.

 

У Нідерландах протести фермерів пройшли нещодавно, але вони мали величезний ефект. У 2021 і 2022 роках тисячі фермерів по всій країні протестували, часто насильно, проти екологічних норм, які, за оцінками, призвели до закриття понад 30% ферм.

 

Протести фермерів також стали виходом на загальне невдоволення громадян. Було засновано нову праву популістську партію — Цивільний рух фермерів BBB. Інші праворадикальні партії також намагалися використати невдоволення фермерів у своїх цілях. На регіональних виборах навесні 2023 права BBB відразу стала найсильнішою силою у всіх регіонах. BBB також досяг значних успіхів на останніх парламентських виборах у жовтні 2023 року і тепер може навіть увійти до уряду разом з антиісламською партією правого популіста Герта Вілдерса та двома іншими правими партіями.

 

Як пояснює Олесандра Кірш, ЄС щороку виплачує фермерам десятки мільярдів євро підтримки. Більшість грошей розподіляється насамперед площею, але є й виплати, пов'язані, наприклад, з екологічними вимогами.

Бюджет недостатньо великий і виплати більше не відповідають сьогоднішнім потребам.

Обидва експерти також наголошують, що протести не слід змішувати в одну купу. Залежно від країни є конкретні причини для них.

Джерело

 

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.