Як заявила координатор сектору міжнародних автомобільних перевезень і консультанта в Faire Mobilität Ганна Вайріх, консультантам, які допомагають водіям вантажівок відстоювати свої права, ще багато що зробити. Буквально напередодні вона провела консультації для п'ятьох далекобійників з Румунії, Узбекистану та України.
Постраждалі були знайомі з консультаційною мережею DGB Faire Mobilität та її франкфуртським офісом, де Анна Вайріх працює ще з часів страйку східноєвропейських далекобійників у Графенхаузені на півдні Гессена минулого року.
Тоді профспілкові активісти зробили значний внесок у те, щоб водії вантажівок польських транспортних компаній, що належать Лукашу Мазуру, отримали належну їм зарплату, яка загалом склала кількасот тисяч євро. Як зазначила Ганна Вайріх, умови праці в компаніях Мазура були «виключно поганими, але аж ніяк не поодинокими випадками».
За даними організації, сотні тисяч водіїв вантажівок (серед яких є кілька жінок) їздять німецькими дорогами в жахливих умовах. Компанії систематично експлуатують їх, затримують зарплату та дозволяють їм ночувати у кабінах. Крім того, багато далекобійників мають проблеми зі здоров'ям. При цьому часто у водіїв немає медичної страховки, а якщо й є, то вони не мають ні часу, ні знання місцевості, щоб звернутися до лікаря, оскільки вони постійно знаходяться за кермом.
Член правління DGB Штефан Керцелл, який також активно виступав на підтримку водіїв у Графенхаузені, не зміг взяти участь у заході через страйк у німецьких аеропортах. Однак у коментарі FR він заявив, що для кращого захисту водіїв вантажівок важливо, «щоб у нас були інші правила, і щоб вони також дотримувалися».
Анна Вайріх вважає, що в інших країнах ЄС необхідно терміново створити консультаційні центри на зразок Faire Mobilität. Крім того, Закон про ланцюжки постачання, який був би керованим і не допускав занадто багато винятків, також міг би принести покращення. Він змусить магазини "зроби сам", мережі супермаркетів та інші компанії, чиї товари перевозяться, нести відповідальність. Координатор скептично поставилася до того, що німецький закон про ланцюжок поставок, який діє лише кілька місяців, може досягти цієї мети.
Профспілковий активіст Verdi із Франкфурта Тіні Хоббс у своєму виступі розкрив деякі підводні камені транспортного бізнесу Німеччини. Він пояснив, що зазвичай далекобійники не можуть страйкувати так само успішно, як у Грефенхаузені. Звичайним явищем стало, коли водій відмовляється продовжувати рух, бо йому не заплатили. Тоді, як правило, приїжджає «автобус VW із запасним водієм та двома міцними хлопцями» і забирає вантажівку у страйкуючого водія. За заявою Тіні Хоббса, «у Німеччині таке відбувається щодня». Більше того, активіст назвав успіх у Графенхаузені, де він підтримував водіїв, вдалим збігом обставин.
При необхідності далекобійники з третіх країн можуть знайти контакти співробітників Консультативного центру Faire Mobilität у Франкфурті за посиланням.