Електричні вантажівки Volta почнуть підкоряти європейський ринок уже наступного року. Компанію Volta Trucks заснував у 2017 році швед Карл-Магнус Норден, який поставив перед собою завдання створити вантажівку на електричній тязі для міської логістики. Через чотири роки був презентований концепт 16-тонного фургона Volta Zero. За заявою розробника, цей автомобіль може покінчити з пануванням на європейському ринку п’яти концернів.
Концепт настільки сподобався потенційним покупцям, що компанія попередньо прийняла заявки одразу на 1,5 тис. машин, за що отримала суму, еквівалентну 260 тисячам американських доларів. Більше всіх замовив Petit Forestier – провідний європейський оператор з прокату вантажівок та фургонів з рефрижераторами. Автомобіль також замовили для випробовувань у британському відділенні DPD, на шведській пошті та у кількох французьких дистриб’юторів.
Пілотна серія вантажівок Volta має зійти з конвеєра наприкінці цього року. Виробник залучив інвестиції на 25 млн. доларів. З них 20 мільйонів вклав Luxor Capital. За попередніми прогнозами, через кілька років компанія зможе продавати у Європі та за її межами кілька сотень тисяч автомобілів.
Причому, плани стають дедалі більш оптимістичними. Рік тому Volta Trucks мала намір прилаштувати у 2025 р. лише 5 тис. своїх вантажівок на ринку ЄС. Тепер мова йде про 27 тисяч. Є плани й стосовно розширення асортименту. У 2024 році мають вийти вантажівки Volta на 7,5 та 19 тонн, а також з рефрижераторною установкою.
Наразі компанія не розголошує інформацію про те, де буде розміщено основне виробництво. Але вже відомо, що замість стандартних 7 років вона буде пропонувати електровантажівки у лізинг на 10 років, що говорить про очікуваний термін експлуатації нових транспортних засобів.
Наразі проблемою є ціна, хоча розробник сподівається, що у недалекій перспективі вона суттєво зменшиться. Принаймні, виробник розраховує, що загальні видатки автопідприємств, враховуючи відсутність потреби купувати нафтопродукти для заправки, виявиться на 5% меншими, ніж у випадку з дизелем. Також інженери зауважують, що меншими стануть видатки на ремонт та обслуговування, оскільки тут на 90% менше рухомих деталей, ніж у двигуні внутрішнього згорання.