Фахівці відзначають, що зростання електронної комерції в ЄС торік було навіть трохи більшим, ніж у 2020-му. Тобто, у минулому ми бачимо стабільний та дуже швидкий розвиток. Але спочатку він був вмотивований форс-мажорними обставинами, спричиненими пандемією COVID. Тепер же відбувається якщо не повне скасування карантинних обмежень, то принаймні суттєве їх послаблення.
У звіті визначено дві ключові тенденції: по-перше, продажі в електронній комерції починають нормалізуватися після зростання продажів у період пандемії, а саме зростання повільно стабілізується. По-друге, споживачі стали більш обережними у своїх витратах через інфляцію, наслідки війни в Україні, порушення ланцюгів постачання та загальне відчуття невизначеності.
«Хоча все ще важко оцінити, чи війна в Україні справді матиме значні наслідки для європейської економіки, а також для ринків електронної комерції», – вважає Лука Кассетті, генеральний секретар Ecommerce Europe. Відтак, висловлені побоювання щодо майбутнього галузі можуть виявитися або безпідставними, або применшеними.
Що б там не було, але багато учасників ринку уже тепер говорять про зменшення купівельної спроможності споживачів через значне подорожчання енергоносіїв, інфляцію та інші важливі чинники. Така ситуації створює відчуття невизначеності у звичайних людей, які починають економити гроші навіть тоді, коли вони у них є. й через це на локальних відрізках часу спостерігалося навіть деяке зниження обсягів продажів. З іншого боку, за останні роки сектор цифрової комерції став «незамінним і дуже стійким».
За даними звіту, Західна Європа є, безперечно, найсильнішим регіоном з точки зору обороту електронної комерції B2C. Тут генерується 63% усього товарообігу європейської цифрової галузі. Частка південних країн ЄС значно менша – 16%. Центральна та Північна Європа – це, відповідно, 10% та 9% від усіх продажів електронної комерції ЄС у 2021 році. Нарешті, питома вага Східної Європи становить лише 2%.