За даними дослідження Confidence Index 2023 (CBRE, Panattoni), 56% фахівців галузі TSL вважають умови ведення бізнесу в поточному році складнішими, ніж минулого. Лише 22% респондентів заявили про покращення. При цьому 44% опитаних висловили побоювання, що це не кінець і що 2024 року умови ведення бізнесу ще більше погіршаться.
Декілька місяців тому Faktura.pl повідомила про значне зменшення кількості рахунків, виставлених малими та середніми транспортними компаніями. У галузі переважає переконання, що навіть якщо оборот збільшиться, це не спричинить збільшення прибутковості. На песимістичне сприйняття бізнесу також впливають мінливі економічні умови та економічна невизначеність. Однією з найбільших проблем є розширення бізнесу на нові галузі та розширення ланцюжків постачання. Ті, хто обслуговує лише традиційні ринки Західної Європи, можуть опинитися у біді.
Песимізм, зменшення замовлень та падіння рентабельності, а також скорочення витрат видно і в даних із закупівель вантажних шин. За даними Польської асоціації шинної промисловості, у першому півріччі 2023 року продаж вантажних шин у Польщі знизився на 43% у річному обчисленні. Це величезне падіння, оскільки продаж шин для легкових автомобілів теж упав, але лише на 12%. У разі великовантажних автомобілів зниження різке. Це переконливе свідчення побоювань щодо прибутковості. При цьому продаж вантажівок у 2022 році був дуже високим — за даними ACEA, було зареєстровано майже 35 тис. нових автомобілів.
Дослідження, яке показало занепокоєння щодо ситуації наступного року, також прогнозує, що забезпечення стабільного фінансування може бути важливим для галузі TSL у найближчі місяці. Кожна велика зміна, незалежно від того, позитивна вона чи негативна, змушує компанії хотіти мати гроші на своїх рахунках та мати можливість реагувати.
На думку експерта Finea, у цьому не можна повністю звинувачувати експедиторство. Їм доводиться мати справу з кінцевим споживачем, процеси якого займають багато часу. Кінцевий клієнт першим здійснює переклад, а перевізник отримує його багато днів останнім. Галузі TSL слід серйозно зосередитися на реорганізації моделі оплати та скорочення термінів переказу – це дозволить усьому сектору і, як наслідок, економіці розвиватися більш ефективно. За даними звіту ACEA, у Польщі зареєстровано майже 1,2 млн автомобілів (повна маса понад 3,5 тонни). Це найбільший парк вантажних автомобілів, за ним йдуть Німеччина (1 одиниці) та Італія (010).