Учасники саміту European Silk Road Summit, який пройшов 8 і 9 грудня в Дуйсбурзі, поділяють думку, що великий інтерес викликає альтернативний маршрут через Каспійське море, але багато хто також упевнений, що час транзиту та вартість маршруту мають низьку конкурентоспроможність.
Керівник відділу маркетингу та державних справ DP World Олександр Крачун вважає, що Північний коридор потрібно розглядати в перспективі.
Він також представив нові маршрути, які будуть запущені наступного року. Перший курсуватиме між Констанцею та Дорнештами на кордоні з Україною. Вже наступного року DP World готовий забезпечити п'ять рейсів на тиждень. Кожен поїзд перевозить 50 контейнерів, а час у дорозі становить близько 36 годин. Цей маршрут був розроблений, як почалася війна, і в порту Констанца зібралося багато українських вантажів.
Інший маршрут проходить між портом Констанца та терміналом DP World в Аюді, по дорозі в Куртичі неподалік кордону з Угорщиною. З Аюда DP World також пропонує поїзди за розкладом. Це місце має великий потенціал, оскільки вантаж може бути доставлений до багатьох пунктів призначення у регіоні.
Як додає комерційний директор APM Terminal у Поті (Грузія) Ян Роулінсон, з іншого боку Чорного моря знаходиться ще один регіон із великим потенціалом. Експерт також вважає, що Середній коридор як сполучна ланка між Китаєм та Західною Європою є спірним, проте розгляд Центральної Азії як пункту призначення чи пункту відправлення має велике значення.
За його словами, Центральна Азія, як самостійний ринок, тривалий час залишалася невидимою для світу – «він завжди вважався регіоном-сателітом РФ, проте регіон дуже західцентричний». Зараз же в Центральній Азії влаштувалося багато західних компаній, і існує сильне прагнення західних продуктів.
Джерело