За даними Міжнародного транспортного управління, у період з 2015 по 2020 роки у Польщі парк міжнародних перевезень для власних потреб скоротився вдвічі, до 8 тис. автомобілів, а кількість компаній, що мають сертифікати на міжнародні перевезення для власних потреб, скоротилася на дві третини – до 2,4 XNUMX тис. юридичних осіб.
У міжнародних перевезеннях парк комерційних перевізників у 2020 році становить у середньому 3,4 автомобіля, що вдвічі менше, ніж у комерційних перевізників (взятих в оренду).
За той же період кількість компаній, що здійснюють комерційні міжнародні перевезення, збільшилася на 16,6%, до 36,5 тис., при цьому кількість автомобілів, що використовуються ними, збільшилася на 38%, до 256 тис. За словами, операційного директора Smart Project Мацея Груца За підсумками 2020 року кількість транспортних засобів, що виконують міжнародні перевезення для власних потреб, становила 3% всього міжнародного автопарку. Це вдвічі менше, ніж у 2015 році.
На внутрішньому транспорті відбувається зворотний процес. Розмір автопарку для потреб постійно зростає і становить вже 73%. У 2015 році ця частка становила 62%. У 2020 році у компаній з оренди було 219 тис. вантажівок у внутрішніх перевезеннях, 160 тис. використовувалися для потреб.
Міжнародні перевезення виконують переважно компанії, які професійно займаються ними. Частина автопарку переводиться з міжнародних перевезень на внутрішні перевезення, які є менш вимогливими і, отже, їх легше обробляти самостійно.
Директор Центрального кластера Rhenus Road Павло Тренбицький пояснює це явище інакше.
Сегмент внутрішніх перевезень також має нижчі тарифи, ніж міжнародні.