Завантаження...

Експерти: нестача водіїв – це проблема поколінь, молодь не цікавить важка робота

Експерти: нестача водіїв – це проблема поколінь, молодь не цікавить важка робота

Польське агентство друку у співпраці з асоціацією роботодавців Transport Logistyka Polska (TLP) організувало конференцію на тему «Дорожній транспорт сьогодні та виклики майбутнього». На заході було обговорено різні питання, пов'язані з функціонуванням польської транспортної галузі, проблеми, що обмежують її розвиток. На одній із панелей обговорювалася ситуація на національному ринку праці водіїв.

 

Президент асоціації TLP Мацей Вронскі зазначив, що для нормального функціонування транспортної компанії оптимальна штатна чисельність має становити півтора водія на один транспортний засіб. На даний момент у великих компаніях, які пропонують кращі умови працевлаштування і не мають великої проблеми з підбором персоналу, цей коефіцієнт складає 1,0-1,1, а у дрібніших лише 0,9.

За словами генерального директора Польської асоціації роботодавців автомобільного транспорту Анджея Богдановича, кілька поколінь молодих людей не мали можливості вивчитися на механіка-водія - така ситуація тривала понад 30 років. кадровий дефіцит, що виник в результаті, зараз важко заповнити. Він зізнався, що це була непроста професія, але цікава, зокрема й у фінансовому плані. Він зазначив, що Пакет мобільності, який мав зрівняти рівень заробітків у країнах ЄС, означає, що більша частина зарплати польських водіїв оподатковується внесками. У результаті навіть незначні нездужання можуть стати виправданням для небажання працювати. Це нова проблема, яку сигналізують власники вітчизняних транспортних компаній.

 

У свою чергу заступник міністра сім'ї та соціальної політики Станіслав Швед повідомив про «барометр освіти» міністерства, який показує, що інтерес молоді до технічних професій сьогодні виразно нижчий, ніж кілька років тому. Запуск галузевої освіти ситуацію не змінив - набір до професійних училищ занадто малий стосовно потреб ринку праці. Молодь обирає легші професії навіть за рахунок нижчої зарплати.

Директор ринку важкого транспорту PKO Leasing Петро Гонська також висловив думку, що це проблема поколінь – молодь не цікавить важка робота, і роботу за кермом вантажівки слід вважати такою. Внаслідок цього професійний склад водіїв старіє. Це було помічено в Іспанії, де за правилами водії не зобов'язані брати участь у розвантаженні та навантаженні. Французи працюють над аналогічним рішенням. Тому, на його думку, було б доцільно підійти до питання системно та послабити деякі жорсткості, щоб полегшити роботу водіїв. А в майбутньому робота, яка не викличе інтересу у молоді, має виконуватися машинами.

 

Крім водіїв також важко знайти співробітників для шинних заводів або людей, які обслуговують автомобілі, наприклад, у шиномонтажі. І навіть якщо є бажання з боку співробітників, їм просто не вистачає фізичної сили, необхідної, наприклад, для заміни шини на вантажівці, яка важить близько 60 кг.

Мацей Вронські прямо заявив, що керівникам транспортних компаній не варто чекати на диво. Враховуючи реалії, замінити водіїв на нових буде успіхом. Тому підприємці повинні дбати про утримання співробітників, що означає емпатію у відносинах з водіями, розуміння їхніх потреб та адекватне реагування на проблеми, що повідомляються. Також необхідно забезпечити передбачувані умови праці, які важко забезпечити, коли складні алгоритми, що використовуються для розрахунку авансових платежів з прибуткового податку та внесків на соціальне забезпечення, створюють ситуацію, коли два водії, які працюють у міжнародних перевезеннях у Західній Європі протягом аналогічної кількості годин, можуть отримати винагороди значно вище.

 

Він зазначив, що велике значення для роботодавців має юридична передбачуваність та усунення невизначеностей, пов'язаних із запровадженням нових правил.

Директор з продажу Continental Opony Polska Станіслав Росул підкреслив, що якщо неможливо набрати достатню кількість водіїв, то їхня робота має бути більш ефективною, що забезпечуватиметься, серед іншого ширшим використанням інтермодальних перевезень, застосуванням сучасних технічних рішень при завантаженні та розвантаженні, а в перспективі та автономних транспортних засобів.

 

Щодо ефективного набору працівників з-за кордону, то тут галузь стикається з перешкодами, пов'язаними з легалізацією перебування на території Республіки Польща, отриманням дозволів на роботу та документів, що підтверджують професійну кваліфікацію. Експерти підтвердили нагальну проблему з візами та вказали на утруднений доступ до польських консульських установ за кордоном. Об'єкти у віддалених країнах, таких як Індія чи Філіппіни, не орієнтовані на «експорт» іноземців для роботи у Польщі через відповідні служби.

Крім того, для багатьох іноземців пропозиція про роботу в Польщі є недостатньо привабливою, щоб спонукати їх залишатися в польських компаніях довше.

Джерело

 

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.