Завантаження...

Експерти намагаються передбачити наслідки нової стратегії Німеччини щодо Китаю

Експерти намагаються передбачити наслідки нової стратегії Німеччини щодо Китаю

Погіршення економічного та ділового середовища, викликане послідовними ударами Covid-19 та війною в Україні, зробило відновлення відносин між Німеччиною та Китаєм необхідною умовою збереження світової економіки та забезпечення системи безпеки для секторів, що постраждали від криз минулих років.

 

Під час візиту до Пекіна на початку листопада 2022 року канцлер Німеччини Олаф Шольц підкреслив, що «світ потребує Китаю» і, здавалося, був готовий встановити нову еру економічних та торговельних зв'язків між двома країнами. Але на початку січня до німецьких ЗМІ просочилися деякі урядові документи, які стали планом оновленої політики Німеччини щодо Китаю. Їхнє основне посилання полягало в тому, що Німеччина прагне провести більш суворі лінії щодо своєї залежності від Китаю та диверсифікувати свої економічні зв'язки з іншими країнами.

 

Як зазначає видання, одні поставилися до документів скептично, інші дуже схилялися до нового підходу, навіть більше, ніж німецький уряд. При цьому деякі німецькі депутати, такі як Родеріх Кізеветтер, наголосили, що метою Німеччини є «диверсифікація енергопостачання країни та звільнення від дешевих ланцюжків постачання з Китаю». Інші, наприклад, посол Китаю в Берліні, заявили, що такий менталітет може поставити під загрозу співпрацю між двома країнами. У тверезі позиції Азіатсько-Тихоокеанський комітет німецького бізнесу також виступав за скорочення односторонньої залежності, але наполягав на використанні економічних можливостей.

 

Однак багато хто наполягав на тому, що нова стратегія Німеччини, яка будь-якої миті може стати офіційною державною політикою, може сигналізувати про появу нового біполярного світу. У цьому біполярному світі, що нагадує часи холодної війни, Німеччина і, можливо, Європа поступово дистанціюються від китайської економіки та ланцюжка постачання.

Але, за його словами, міжнародні ланцюжки поставок та економіки, швидше за все, будуть регіоналізовані і стануть більш диверсифікованими у глобальному масштабі, дотримуючись загальної тенденції.

 

Однак він попереджає, що якщо німецькі компанії скоротять взаємодію з Китаєм, євразійський залізничний коридор стане менш актуальним для Німеччини.

Що стосується цитати Шольца про те, що «світ потребує Китаю», Мохамад Фороф, дослідник із Німецького інституту глобальних та регіональних досліджень (GIGA), каже, що її сенс відноситься до Німеччини та ЄС, які не можуть економічно вижити без Китаю. Проте Німеччина та ЄС мають усвідомити, що не повинні повторювати помилку РФ, пов'язану із надмірною залежністю Китаю.

 

Він пояснює, що Німеччина не може так легко відрізати себе від китайських ланцюжків постачання. А щодо глобальних економічних і торгових тенденцій, то, на думку експерта, з погляду логістики буде покращено зв'язок, а нові країни-хаба, що розвиваються, такі як Туреччина, Іран або ОАЕ, поступово стануть більш впливовими.

Джерело

 

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.