Президента Асоціації міжнародних автомобільних перевізників Польщі (ZMPD) Ян Бучек розповів, що сьогодні, у зв'язку з економічною ситуацією, що швидко змінюється, умови довгострокових контрактів доводиться міняти майже щотижня.
Він зазначив, що найбільший ризик мають дрібні компанії, які не мають достатніх фінансових ресурсів, вони можуть не впоратися з макроекономічною кон'юнктурою, що погіршується, хоча б через більш високі фіксовані платежі - за паливо, газ, електроенергію.
Президент ZMPD підкреслив, що при цьому не слід забувати про значення автомобільного транспорту, який є альтернативою перекритим РФ морським шляхам у Чорному морі. Також стали обмеженими перевезення вантажів внутрішніми водними шляхами в Європі, зокрема, через екстремальні температури і пересихання річок.
Що стосується позицій замовників, то перше, на що звертають увагу експерти, це пошуки клієнтами альтернативних рішень для перевезень з Азії. Як зазначив директор з контрактної логістики Rohlig Suus Logistics Артур Маларскі, клієнти також використовують буферні склади, побоюючись загрози переривання ланцюжків постачання.
Він прогнозує, що найближчими місяцями попит на складські площі зростатиме, а їх доступність знижуватиметься, оскільки клієнти через невизначену геополітичну ситуацію та ситуацію в ланцюжку поставок приймають рішення про зберігання продукції на складах на більш тривалі терміни, що значно знижує товарообіг.
Артур Маларскі додав, що також у зв'язку з економічною ситуацією, що склалася, підрядники розраховують на індексацію вартості контрактів з оренди складських приміщень.