Завантаження...

Експерти: хто несе відповідальність за неправильні дані у замовленні на перевезення

Експерти: хто несе відповідальність за неправильні дані у замовленні на перевезення

Транспортне замовлення – це ключовий документ у логістичному процесі. Його правильне заповнення необхідне для безперебійного та безпечного транспортування вантажів, мінімізації ризику помилок та непорозуміння між усіма зацікавленими сторонами. Він також є основою для виконання договору між відправником вантажу та перевізником. Тому увага до правильного заповнення транспортного замовлення має велике значення для ефективного та безпечного перевезення вантажів.

 

Наприклад, експерти навели ситуацію, коли перевізник отримує неправильну інформацію про місце розвантаження. Вантаж правильно завантажений у Польщі - присвоєно номер навантаження, і водій перевозить товар в обумовлене договором місце розвантаження в Німеччині. Проте з'ясовується, що товар не може бути вивантажений через неправильний номер навантаження і що його кінцевий пункт призначення знаходиться в іншому місці на відстані 500 км. Хто несе відповідальність за неправильну вказівку місця розвантаження у транспортному замовленні? Як діяти у цьому випадку? Чи має перевізник право на компенсацію за непотрібний маршрут?

 

По-перше, необхідно зв'язатися з відправником вантажу. У наведеному прикладі відправник вантажу, безумовно, винен. Однак поведінка перевізника також має важливе значення. Помилка, яку часто роблять водії, полягає в тому, що вони самі вирішують, як вчинити. Якщо перевізник вирішить відвезти вантаж на запасний склад, він не зможе вимагати компенсації витрат на зберігання вантажу. Що йому слід робити у цьому випадку? В першу чергу йому слід зв'язатися з принципалом, що розпоряджається вантажем, щоб отримати інструкції щодо подальших дій. Це обов'язок водія згідно зі статтею 14(1) Конвенції CMR. Відповідно до цього положення, якщо з будь-якої причини виконання договору перевезення відповідно до умов, зазначених у накладній, неможливе або стає неможливим до прибуття вантажу в місце, призначене для здачі, перевізник зобов'язаний запросити інструкції в особи, яка має право розпоряджатися вантажем.

 

Вказівки, дані уповноваженою особою:
- не повинні призводити до поділу вантажу,
- не повинні затримувати чи перешкоджати доставці інших відправлень,
- повинні мати законну силу.

 

Якщо зв'язатися з принципалом неможливо, перевізник повинен діяти відповідно до Конвенції CMR. Положення статті 14(2) Конвенції свідчить, що якщо обставини дозволяють здійснити перевезення на умовах, що відрізняються від передбачених у накладній, і він не отримав вказівок від правочинної особи протягом досить короткого періоду часу, перевізник повинен вжити таких заходів, які, як йому здається , відповідають найкращим інтересам особи, яка має право розпоряджатися вантажем. Такою мірою може бути, наприклад, розвантаження запасного складу.

 

Крім того, перевізник має право на відшкодування. Це передбачено статтею 16(1) Конвенції CMR, однак у ній не зазначено, як і коли перевізник отримає компенсацію за завдану шкоду та понесені витрати. Але безперечно те, що винагорода покриває, крім іншого, прибуток, втрачений у зв'язку з виконанням інструкцій та недбалістю у наданні інших послуг. Однак варто зазначити, що для того, щоб вимагати компенсацію за втрачений зиск, перевізник має надати докази. Положення Конвенції CMR не уточнюють, чи може перевізник вимагати додаткову фрахтову плату, якщо маршрут перевезення продовжено в результаті виконання інструкцій. Однак слід припустити, що перевізник може вимагати як винагороду, яка враховує його прибуток, так і витрати, понесені через помилку відправника вантажу.

 

У разі відповідальності за помилкові дані у транспортному замовленні, як перевізник, так і відправник вантажу мають свої зобов'язання. Спілкування та співробітництво між ними – ключовий момент для того, щоб вирішити ситуацію якомога гладкіше. Зрештою, дотримання процедур та правильна інтерпретація правил Конвенції CMR можуть звести до мінімуму ризик виникнення суперечок та забезпечити справедливе рішення для всіх залучених сторін.

Джерело

 

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.