Завантаження...

Експерти говорять про уповільнення розвитку транспортного сектору

Експерти говорять про уповільнення розвитку транспортного сектору

Опитування транспортних та логістичних компаній, проведене Асоціацією транспортних інновацій (TIA) показало, що більшість компаній вважають 2023 рік складним, а значна кількість – невдалим. Такі настрої відображені у вказаних змінах доходів. Так, 60% респондентів заявили, що їхні доходи впали цього року, близько 20% відзначили, що падіння було значним. Інші зізналися, що заробили більше, ніж у попередні роки. У цілому нині широку тенденцію економічного спаду підтвердили 69% респондентів.

 

Війна в Україні змінила традиційні торгові шляхи, тож литовські транспортно-логістичні компанії, які працювали в РФ та РБ, швидко переорієнтувалися на нові ринки. Дослідження показує, що Захід (66%) та Центральна Азія (21%) стали новими напрямками, і компанії скористалися можливостями, які пропонують ці ринки, незважаючи на жорстку конкуренцію та боротьбу за робочу силу.
 

Високу місцеву конкуренцію на нових ринках було названо 55% респондентів основною проблемою. Крім того, 32% зазначили, що їм важко знайти кваліфікованих співробітників.
 

У відповідь на економічний тиск у цьому секторі спостерігаються зміни у кадрових тенденціях. 47% повідомили про скорочення чисельності співробітників, а іншим вдалося зберегти існуючих працівників та найняти додаткових. Дослідження також виявило зміни у заробітній платі – 33% встановили стабільну зарплату, а 49% заявили, що заробітна плата в їхній компанії зросла.
 

Ругіле Андзюкевичюте-Бузе зазначає, що хоча статистика показує зростання доходів підприємств транспортного сектора в першому кварталі цього року в порівнянні з тим же періодом 2022 року, результати опитування вже дають чіткий сигнал про те, що підприємства відчувають переважний спад у другій половині року. Близько 65% респондентів зазначили, що найбільші проблеми спричинені зростанням витрат (заробітна плата, паливо для вантажівок тощо). Ринки, втрачені через війну в Україні, 43% назвали найбільшою проблемою року. А 44% наголосили, що політика санкцій була проблемою.
 

Цифрова трансформація у транспортно-логістичному секторі Литви у 2023 році досягла стратегічного поворотного моменту. Дані опитування показують, що 48% компанії оцінюють свої зусилля щодо цифровізації як середні, що вказує на те, що критична маса знаходиться на порозі ширшого впровадження технологій. Про прихильність до цифровизації, незважаючи на економічні труднощі, свідчить той факт, що велика кількість компаній (45%) планують зберегти поточний рівень інвестицій у цифрову інфраструктуру. Однак шлях до повної цифрової трансформації не має перешкод. 54% називають відсутність компетенцій головною перешкодою на шляху цифровізації, причому 43% вказали на брак фінансових ресурсів, що відображає економічні реалії. Однак 38% стверджують, що не знайомі з eFTI (Положення про електронну інформацію про вантажні перевезення), лише 12% вказали, що вони добре знайомі з вимогами eFTI.

Джерело

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.