Єврокомісія днями не змогла ухвалити рішення про загальне для ЄС правило, за яким дорогами загального користування могли би вільно рухатися вантажні автомобілі загальною масою до 44 тонн. Однак деякі країни вже дозволили збільшити ліміт з 40 до 44 тонн – своїми внутрішніми правилами.
Раніше Європейська Комісія оголосила, що перегляне Директиву про вагу та розміри (WDD) свого пакету заходів щодо екологізації вантажних перевезень, щоб зробити їх більш ефективними.
Міхаель Реул, генеральний секретар транспортного альянсу UPTR, сказав: «Автоперевізники повинні зменшити свої викиди CO2, і найпростішим рішенням є почати поліпшувати коефіцієнти завантаження автомобілів».
Однак, поки немає спільних правил, у Європі панує хаос. Іноді виникають абсурдні ситуації, як у Франції. Ця країна дозволяє рух вантажівок вагою до 44 тонн на своїй території, але забороняє перетин кордону автомобілям, вага яких перевищує 40 тонн.
Відтак галузеві організації, що захищають права автоперевізників, активно долучилися до дискусії та вимагають поставити нарешті крапку у протистоянні прибічників та противників збільшення дозволеної загальної маси машин на 10%.
Зокрема, консультант Гюнтер Гінкельс із SeasC4U заявив, що дискусія щодо збільшення ваги автомобільного транспорту нехтує реальністю інфраструктури континенту. «Європейські дороги не тільки перевантажені, але й технічно не здатні підтримувати такі важкі перевезення, тому це призведе до швидшого зношення дорожньої інфраструктури, що потребуватиме частого ремонту з високими витратами», – сказав він. Тож аргументи «проти» також виглядають достатньо вагомими.