За останній фінансовий рік доходи від експлуатації Суецького каналу впали приблизно на чверть, повідомляє Reuters. Такими є наслідки зменшення руху суден через Червоне море.
Голова управління Єгипетського каналу Осама Рабі оприлюднив числа. У 2023-24 фінансовому році Суецький канал зібрав 7,2 млрд доларів, тоді як рік перед тим доходи досягли 9,4 млрд доларів.
Нагадаємо, що з листопада минулого року хусити почали атакувати комерційні судна у Червоному морі. Після цього багато компаній вирішили оминати цю небезпечну акваторію. Рабі стверджує, що кількість суден, які скористалися каналом у 2023-24 р. становила 20 148. Роком раніше через Суецький канал пройшло 25 911 кораблів.
Тим часом – "свято на вулиці" у суднобудівників. Кількість переданих в експлуатацію нових контейнерних суден у січні–червні 2024 року склала 264 одиниці загальною місткістю 1,6 млн TEU. Вантажомісткість флоту контейнеровозів за рахунок введених суден зросла до 29,5 млн TEU. Порівняно з першим півріччям 2023 року показник зріс на 11%, що стало найшвидшим приростом за останні 15 років, йдеться в матеріалі BIMCO (Baltic and International Maritime Council).
Усього з початку 2024 року судновласники розмістили замовлення на будівництво 63 контейнеровозів загальною місткістю 400 тис. TEU. Наразі у портфелях верфей є замовлення із терміном передачі суден у 2028 році. З 2025 по 2027 очікується передача замовникам щорічно в середньому 1,5 млн TEU.
BIMCO прогнозує, що наприкінці третього кварталу 2024 року вантажомісткість контейнерного флоту вперше перевищить 30 млн TEU і до кінця поточного року досягне 30,5 млн TEU. Портфель замовлень поповниться ще на 4,3 млн TEU до кінця 2027 року.
Високий попит на контейнерні судна через зростання вантажоперевезень та зміну маршруту контейнерних ліній в обхід Червоного моря також позначився на низькому рівні переробки на металобрухт: лише 36 контейнеровозів місткістю 51 тис. TEU було відправлено на утилізацію.