Окрім іншого, воно показує, що вже у 2035 році більше половини усіх нових вантажівок будуть електричними. Щоправда, дослідники говорять лише про основні найбільш розвинуті ринки Сполучених Штатів, Євросоюзу та Китаю.
Дослідження отримало назву «Підготовка світу до вантажівок з нульовим рівнем викидів», а його результати оприлюднили на IAA TRANSPORTATION 2022 у Ганновері.
Також експерти вважають, що ще за п’ятирічку – до 2040 р. – частка нових вантажівок, які живитимуться від акумуляторів, на вказаних ринках досягне 85%. Це, однак, не означає, що на дорогах комерційні машини з двигунами внутрішнього згорання матимуть лише п’ятнадцятивідсоткову частку. Адже знадобляться ще роки, поки стара техніка остаточно буде виведена з експлуатації.
«Індустрія комерційних електромобілів знаходиться на початковому етапі», - нагадав старший партнер McKinsey і співавтор дослідження Бернд Хайд. Однак політика декарбонізації підганяє до швидшого розвитку. За словами експерта, нині вантажні автомобілі викидають в атмосферу 5% усіх парникових газів. Але є добра новина. Приблизно у 2030 році, за прогнозами фахівців, вартість вантажних автомобілів на акумуляторах чи паливних елементах стане меншою, ніж з двигунами внутрішнього згорання. Це буде саме той рубіж, за яким купувати дизельні чи газові авто стане зовсім не вигідно.
Окрім того, аналітики говорять, що до 2030 року в Європі, США та Китаї потрібно збудувати принаймні 12 акумуляторних заводів, які випускатимуть батареї загальною ємністю 25 ГВт.год на рік. На це необхідно витратити 450 млрд доларів США.