Зміни набирають чинності з 1 січня 2023 року. Разом з тим, ряд перехідних періодів від терміну дії попередніх версій ADR закінчується. Плюс є зміни та доповнення щодо перевезення літієвих акумуляторів. І вперше деякі електромобілі можуть бути схвалені для використання із небезпечними вантажами.
Зміни супроводжуватимуться шестимісячним перехідним періодом до 31 червня 2023 року. Це має дозволити привести правила у відповідність до правил для інших видів транспорту.
Так, нова Угода покладе край деяким попереднім перехідним періодам. Наприклад, ADR-2019 ввів вимогу про призначення радника з безпеки небезпечних вантажів (DGSA) на компанії, які діють лише як відправники вантажу. На це виправлення поширюється перехідний період до 31 грудня 2022 року, який завершиться, коли нові правила набудуть чинності.
Видалення перехідного положення в 1.1.46 скасовує популярний виняток для обладнання та транспортних засобів, що містять небезпечні вантажі всередині. Досі можна було не враховувати їх при автомобільних перевезеннях. З 1 січня 2023 року цим предметам необхідно буде привласнити один із дванадцяти номерів ООН, якщо кількість небезпечних вантажів, що містяться, перевищує рівні LQ. Це стосується таких елементів, як регулятори тиску та клапани потоку, а також обладнання, що містить небезпечні матеріали або речовини, що використовуються для роботи.
Плюс до нового ADR внесені поправки щодо перевезення літієвих акумуляторів. А саме:
- повинен бути представлений звіт про випробування, що підтверджує, що літієві батареї, що перевозяться, відносяться до випробуваного типу відповідно до 38.3. Ця вимога не поширюється на батареї таблеткового типу, встановлені в устаткуванні;
- форма звіту про випробування також буде змінена: у майбутньому підпис не буде потрібний, а номер телефону більше не буде обов'язковим для маркування для невеликих літієвих батарей. Проте знаки старого зразка можна використати до 2026 року;
- було змінено дві інструкції з упаковки дефектних критично важливих літієвих батарей (P911 та LP906).
Літієві батареї, встановлені у вантажних транспортних одиницях (UN3536), будуть віднесені до транспортної категорії 2. Раніше транспортна категорія не надавалася, а це означало, що виняток для невеликих кількостей («правило 1000 балів») не застосовувалося. Тепер до 333 кг можна перевозити без сертифікату про навчання ADR.
Також з'явилися нові положення щодо транспортних засобів. Досі моделі з електроприводом дозволялися лише для перевезення вантажів навалок. Однак транспортні засоби, що вимагають свідоцтва про затвердження, можуть бути схвалені лише з двигуном внутрішнього згоряння. Як перший крок це буде змінено для транспортних засобів, призначених для перевезення небезпечних вантажів у цистернах (АТП). З 1 січня 2023 р. їм також дозволено працювати від акумуляторів. Це дозволяє використовувати повністю електричні та гібридні автомобілі. В даний час ведеться робота з подальшого поширення цього на автомобілі FL та EX, хоча спочатку передбачається дочекатися досвіду від поправок 2023 року. Крім того, ще потрібно знайти рішення для акумуляторних електромобілів з додатковим сховищем водню та паливними елементами.