За три квартали поточного року GITD видала приблизно 80,6 тис. професійних посвідчень водія, що в середньому становить 8950 документів на місяць. У 2022 році цей показник становив у середньому 8883 свідоцтва водія на місяць. На кінець вересня 2023 року приріст кількості даних документів становив 5,9% порівняно з кінцем 2022 року. Роком раніше темпи зростання перевищували 21%. На думку видання, зниження темпів зростання відбиває падіння попиту на нових водіїв, а також зростаючі труднощі з набором робочої сили.
Великі компанії, такі як Sachs Trans і Trans Polonia, мають власні школи водіїв і навчають близько ста людей на рік. Але ці показники дуже далекі від рекордів польської філії Girteka. Литовський перевізник відкрив школу в Казахстані, яка щомісяця випускає 400 осіб, які потім працюють за кермом литовських автомобілів у країнах ЄС. Узбекистан також відправляє водіїв до ЄС.
Бюро міжнародних перевезень зазначає, що інтерес до водіїв із РФ, Молдови та України помітно впав. Все частіше підприємці, які працюють у Польщі, наймають водіїв із таких країн, як Філіппіни, Індія, Узбекистан, Зімбабве, Туреччина, Казахстан, Киргизія, Азербайджан, Таджикистан.
Міжнародний союз автомобільного транспорту (IRU) попереджає, що в найближчі десятиліття криза нестачі водіїв буде ще гострішою. Частка молодих водіїв (до 25 років) у професії становить 7%, а водіїв віком від 55 років - 34%.
Не кращі справи і у сфері міжміських та міжнародних пасажирських перевезень, де чекають свого часу 105 тис. вакансій, що становить 10% від загальної кількості професійних водіїв. Середній вік водія автобуса в Європі становить 50 років (середній вік працівника європейського транспорту – 44 роки), тому через п'ять років брак кадрів подвоїться. У найближчі п'ять років 1,2 млн водіїв автобусів вийдуть на пенсію. Серед водіїв автобусів лише 3% становлять особи молодші 25 років.