Далекобійники в Нідерландах борються за підвищення зарплат. На 8 березня було офіційно оголошено про початок масових протестів, однак ще напередодні група із близько ста водіїв почала незвичайний маніфест, надіславши в асоціацію перевізників і логістів TLN аркуші туалетного паперу.
"Транспортний сектор виявився стрижневим під час коронакризи. Працівники галузі виконали дуже багато роботи, в складних умовах. Час переконатися, що важка робота окупилася, - переконує Віллем Дійкхуізен з профспілки FNV.
Водії хочуть підвищення зарплати на 3,5%. Наразі, однак, пропозицію TLN не перевищує 2%. Саме тому велика група працівників галузі надіслали асоціації конверти з аркушами туалетного паперу - щоб показати, що пропозицією, якою їм відповіли, "вони можуть хіба що підтертися".
Це не єдина форма протесту. Численні далекобійники почали їздити зі швидкістю не більше 77 км/год. Вона не випадкова - це так на 3,5% вони скоротили допустиму швидкість 80 км/год, з якою можна їздити в Нідерландах.
Ультиматум, який TLN висунули профспілки, закінчується цього тижня. Після закінчення цього терміну заплановані масові акції протесту. Ймовірно, вже не такі суто символічні.
Чому ж невдоволення працівників зростає?
За останній рік в Європі відбулося багато акцій протесту. Не дуже велика маніфестація пройшла в грудні 2020 року на А4 в Польщі. Колона зі 150 вантажівок рухалася з мінімальною швидкістю по автомагістралі. При посиленому передсвятковому русі з боку Німеччини і без такого протесту утворюються довжелезні затори, а тоді проблеми помножилися. У такий спосіб водії хотіли перед святами нагадати суспільству про цю професійну групу і про те, що "водії виконують роботу в умовах, шкідливих для здоров'я".
Місяцем раніше, в листопаді минулого року, відбувся загальний страйк транспортної галузі в Італії. Італійці перекривали дороги, призупиняли роботу громадського транспорту, а також паралізували рух у морських і повітряних портах. При цьому приводом для протесту стали обмеження, запроваджені через пандемію.
Протести мали розпочатися також у Франції. Тамтешні профспілки погрожували страйком у листопаді через закриття придорожніх ресторанів. Однак, врешті-решт, погрози французьких далекобійників спрацювали - профспілки домоглися відкриття 250 придорожніх ресторанів для далекобійників.
Маніфестації також відбулися в Німеччині. Після червневої демонстрації в липні у Берліні відбувся ще один антикаботажний протест німецьких перевізників і далекобійників проти низьких цін фрахту, недобросовісної конкуренції та демпінгових зарплат.