Нагадуємо, що різна ширина між рейками є одною з найважчих перепон для вільного залізничного руху між Україною та Євросоюзом.
Намір підписати відповідну угоду вже у червні підтвердила Ядвіга Емілевич, яка відповідає за польсько-українське співробітництво в галузі розвитку. За її словами, активне обговорення цього питання триває ще з жовтня минулого року. Саме тоді було внесено зміни у план розвитку мережі TEN-T, що передбачали облаштування чотирьох нових коридорів з європейською колією до України та Молдови.
Незабаром після цього Європейська комісія та Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) почали розробляти попереднє техніко-економічне обґрунтування. Це принципово новий підхід, наголошують експерти, адже у попередні роки більш перспективною вважали ідею подовження широкої залізничної колії на території Польщі та прокладання її до інших країн ЄС. Наприклад, була пропозиція створення залізниці широкої колії між Кошице та Віднем. Однак у травні 2022 року проект було припинено через вторгнення Росії в Україну.