Kristian Kaas Mortensen
Director, Strategic Partnerships, Girteka Logistics
Чи відчуває європейський транспортний сектор проблеми з тим, щоб встигнути за технологічною революцією в зв'язку зі зростанням інтернет-торгівлі?
Уявіть собі велике виробниче підприємство під назвою Challenger United. Challenger United користується багатьма транспортними послугами: вхідними та вихідними, внутрішніми і міжнародними, LTL і FTL, морськими, повітряними, а також наземним транспортом.
Річний бюджет компанії на логістику становить 250 мільйонів євро, половина з яких витрачається на відправку 300–350 вантажівок FTL по Європі в день.
В рамках модернізації своєї діяльності компанія Challenger United прийняла рішення консолідувати мережу перевізників, скоротивши їх кількість з 200 до 50, при цьому деякі з цих транспортних компаній користуються послугами субпідрядників.
Що може піти не так?
Як компанія Challenger United дізнається про проблеми в дорозі? Як складає плани і прогнози для власного ланцюжкаа поставок? І найголовніше - як компанія збирається поєднати сучасні методи виробництва з застарілими логістичними партнерами?
Як і раніше, коли машини немає на місці, Challenger United потрібно зателефонувати хлопцеві на ім'я Джо і запитати його, коли він приїде. Не факт, що Джо знає, але зазвичай відповідає, що протягом 15 хвилин.
При 300 загрузках в день це означає багато телефонних дзвінків і ще більше невпевненості. Так тривати не може.
Як це виглядає в сучасному світі?
Challenger United не може продовжувати свою діяльність, не бачачи в реальному часі весь ланцюжок поставок. Інвестуючи в технології і телематику, логістичні компанії можуть поліпшити продуктивність клієнтів за допомогою прямого надання даних.
Однак це тільки відсуває проблему, а не вирішує її. Якщо 50 постачальників логістичних послуг використовували би власні унікальні телематичні системи замість того, щоб дзвонити 50 Джо, то Challenger United довелося б інтегрувати телематические рішення постачальників зі своєю системою. Такий рівень інтеграції економічно невигідний для і без того обмеженого бюджету ІТ-відділу.
Це було б неможливо без розробки інтелектуального цифрового інтерфейсу для експедиторів і постачальників транспортних послуг. На щастя, дехто вже ефективно цим зайнявся - вітаємо наших партнерів, таких як Sixfold, Project 44 та інших з тим, що вони зробили цей черговий крок у модернізації нашої галузі.
Такий інтерфейс означає переваги для експедиторів, оскільки, незважаючи на цифрове управління, компанія Girteka Logistics в даний час не змогла б підтримувати додатки EDI/API для декількох тисяч клієнтів одночасно.
Роздрібнена і закостеніла галузь дозріла для діджиталізації
Крім видимості в реальному часі, Challenger United стикається і з іншими проблемами. Компанії доводиться боротися з пандемією COVID-19, Брекзітом, Пакетом мобільності, нестачею водіїв, потребами персоналу, скороченням витрат і т. д.
У світі логістики багато експедиторів, як і раніше, відправляють окремі листи по електронній пошті для кожного транспортного замовлення.
Коли глобальна група по замовленнях Challenger United закуповує комп'ютери, службові автомобілі або нове обладнання для компанії, вона зазвичай має справу з галузями, в яких діє від 5 до 10 глобальних постачальників, що мають в загальному 80–90% частки на глобальному ринку.
Європейська галузь автомобільних вантажоперевезень і логістики так НЕ виглядає. Європейська транспортна галузь сильно роздроблена - понад 90% компаній має менше ніж 10 вантажівок і лише тільки 1% із них має в своєму розпорядженні понад 50 вантажівок.
Компанія Challenger United могла б вибрати одного з 10 провідних світових експедиторів, якби не вирішила працювати безпосередньо з транспортною компанією.
Ці фірми найчастіше віддають перевагу моделям «asset light», а їх загальна частка на ринку автомобільних перевезень ЄС становить всього близько 10,8%. Так що навіть тут ми спостерігаємо значне роздроблення галузі.
Гонка за діджиталізацією логістичної галузі
Наша галузь вантажоперевезень функціонує в старому стилі. Уявіть, що Uber все організовує вручну, тобто пов'язує автомобілі і водіїв з пасажирами. Це був би не Uber, а таксі, в якому сталася справжня революція. Наша галузь - це не Uber. Жодна цифрова платформа і жоден експедитор не можуть це легко змінити.
Практично у всіх аспектах перевезень ми працюємо в старому стилі. Вантажівки, причепи та співробітники - вся логістична галузь переходить на цифрові технології набагато повільніше, ніж інші галузі, й це створює великий ризик для всіх гравців на ринку.
Щодня компанія Girteka Logistics обслуговує в середньому 2200 відправлень і 2200 прибуттів вантажівок. Уявіть собі пов'язану з цим кількість зупинок для дозаправки і відпочинку, навігації, комунікації з клієнтами, підтримки порядку з документацією, дотримання законодавчих і нормативних вимог і т. д. Подумайте про вимоги і ресурси ІТ, необхідні для плавного виконання стількох операцій.
Уявіть собі виклик, що полягає в мотивуванні, заохочення, навчанні та оптимізації роботи 14 тисяч чудових водіїв, чиї робочі місця є в кабінах 7 500 вантажівок. 14 тисяч водіїв, зазвичай працюють поодинці, вони щодня є послами компанії Girteka у більш ніж в 30 країнах.
Ми кожен день ставимо собі питання: чи можна використовувати діджиталізацію для забезпечення видимості в реальному часі й мотивування наших послів-водіїв на складах?
Я вважаю, що нові технології можуть і будуть означати більш безпечну і прибуткову логістику. На мій погляд, ключем до нашого успіху, крім технологій, є люди. Технології та інновації обумовлюють успіх експедиторів в майбутньому.
Виконання цифрових очікувань клієнтів
Girteka Logistics не в змозі впоратися зі своєю місією, виконати свою мету і призначення з використанням вчорашніх технологій. Саме тому ми послідовно інвестуємо в кращих людей і в найпередовіші технології.
Галузь вантажоперевезень функціонує в старому стилі і це не скасовує факт, що Challenger United та інші компанії мають певні мрії та сподівання, що стосуються видимості в реальному часі і діджиталізації постачальників транспортних та логістичних послуг та хочуть підвищити ефективність при меншій кількості джерел.
Інновації та технології стануть каталізатором для задоволення потреб ринку в сфері стратегічних цифрових транспортних послуг в Європі. Транспортні компанії відіграють ключову роль як постачальники даних, поєднуючи точки в рамках всього ланцюжка поставок.
Як ми можемо не тільки доставляти товар, але і виправдовувати очікування?
Дуже складно, коли у компанії є один, десять, сотня чи, в дуже рідкісних випадках, тисяча вантажівок - тоді потенційна окупність і бажання інвестувати в розвиток, нові технології, нові бізнес-моделі та поліпшення навколишнього середовища залишаються викликом.
Girteka Logistics бачить шанс для безперервного, збалансованого органічного зростання в нашій галузі за рахунок комплексної діджиталізації. Щоб служити компанії Challenger United, залишатися на чолі галузі і зберегти однозначну позицію лідера, ми в подальшому будемо підвищувати нашу бізнес-ефективність і оптимізувати внутрішні процеси. Все це щоб створити базу для незрівнянної якості управління транспортом, яку ми пропонуємо клієнтам.
Аналіз, проведений Світовим економічним форумом, показує, що на кону 1,5 мільярда доларів для суб'єктів логістичної галузі та ще 2,4 мільярда доларів соціальних вигод від цифрової трансформації галузі до 2025 року.
Нам пощастило, що ми працюємо в галузі в цей особливий час, коли суспільство і такі компанії, як Challenger United, вимагають і підтримують розвиток все більш і більш просунутих рішень і послуг, одночасно сильно акцентуючи увагу на необхідності захисту навколишнього середовища. Ми раді брати участь в цій подорожі.
А як йдуть справи у вашій галузі? Діджиталізація - це небезпека чи шанс?