«Якщо раніше черги сягали 40 кілометрів, то нині уже йдеться про 1-2 км (це приблизно сотня машин), – говорить Віктор Шевченко, співвласник логістичної компанії ZAMMLER GROUP. – Думаю, що ці зміни пов’язані зі скасуванням пільг на імпортні товари і авто – бо відповідний закон запрацював із 1-ого липня. Справа в тім, що цей закон анонсували буквально за пару тижнів до його прийняття – й постачальники взялися активно «забивати» українські склади імпортним товаром, щоб вистачило на 2-3 місяці. Відтак відправляли машини до Європи. До ухвалення закону цю роботу завершили – відповідно, й потік авто в бік ЄС суттєво зменшився. Водночас, фур «на в’їзд» до України – ще дуже багато. Адже потік гуманітарних вантажів із країн ЄС стабільно високий.
Ще минулого тижня ми перевірили на практиці роботу «транспортного безвізу». 29 червня Україна та Європейський Союз підписали Угоду про вантажні перевезення автомобільним транспортом. Вона передбачає дозвіл для перевізників комерційних вантажів перетинати кордон без спецдозволів. І до повної ратифікації документа Європейський Союз і Україна погодилися тимчасово застосовувати цю Угоду з дня її підписання. Чи працює ця угода - з’ясовували на кордоні із Польщею. Туди поїхало кілька наших машини без вантажу, але фури не впустили. Тож довелося повертатися на 100 км назад, до пункту видачі спецдозволів та отримувати документи там».
З-поміж інших, характерних тенденцій липня: пальне на АЗС стало доступнішим, є можливість заправитися без черг. Збільшилася насиченість ринку дизелем. Але ліміти лишилися у тих же рамках, які і були.