Із позитивних новин, на думку експертів, й роз’яснення уряду щодо граничного терміну перебування водіїв комерційних організацій за кордоном. Наразі йдеться про 45 днів. Раніше говорили про 2 тижні, але цього терміну для здійснення деяких рейсів замало. Приміром, якщо водій рушає до Португалії чи Іспанії. А дорога до Азербайджану взагалі може зайняти місяць.
Учасники логістичного ринку наразі активно обговорюють інформацію про розблокування портів - але поки що про конкретні рішення уряду й терміни не йдеться. Зберігається й дефіцит водіїв. Їх бракує, бо чимало чоловіків служать у ТРО та ЗСУ. Актуальним залишається і дефіцит пального - воно почало з’являтися хіба що на АЗС західної України, де плече доставки із Європи коротше. Це один із факторів, що впливає на вартість логістики - вона змінюється у бік збільшення ледь не щодня.
Аби здешевити логістику, українські та закордонні компанії використовують такий варіант: закордонні перевізники доправляють товар із Європи до Львова. А вже у Львові - його перевантажують нашим перевізникам. Так компанії можуть заощадити 300-400 євро. Цей розрив сформувався за рахунок дефіциту міжнародного транспорту: усе стоїть на кордонах та у портах, а всередині України є вільні авто.
Ще один спосіб економії, котрий набирає популярності - це доправлення збірних вантажів. Бо зараз дуже часто виникає потреба відправити не цілу партію, а половину або навіть чверть, адже доставку цілої, приміром із Польщі, за 2-3 тисячі євро, замовник оплатити не може. І тоді зручно консолідувати вантажі різних відправників в одному авто.
За оцінками експертів ZAMMLER GROUP, частково відновився імпорт. Середні та малі компанії почали завозити вантажі, великі корпорації ще вичікують, користуючись залишками на складах.