Проте, як підкреслив сам міністр, проблема черг на кордоні стоїть досить гостро. Так, наприклад, черга з вантажівок сягає 60 км.
На думку українського уряду, однією з головних причин є зниження темпів оформлення вантажівок фітосанітарною та ветеринарною службою Польщі — якщо до повномасштабного вторгнення щодобово інспектори служби приймали та оформляли до 80 вантажівок на добу, то в останні дні серпня цей показник не перевищував 25.
У МІУ наголосили, що прискорити перетин кордону може цілодобовий фітосанітарний та ветеринарний контроль з польської сторони, на якій українська сторона наполягає останні місяці.
Зокрема, пропозиції до польської сторони передбачають:
- попереднє сортування вантажних транспортних засобів залежно від виду вантажів для кращої організації та підвищення продуктивності роботи польських контролюючих органів;
- оперативний обмін інформацією про кількість оформлених транспортних засобів та наявні можливості їх оформлення в залежності від виду вантажів;
- пломбування українською стороною вантажівок, що перевозять ріпак для переробки на біодизель, для скасування їхнього контролю на кордоні;
- виділення додаткових контрольно-пропускних пунктів для пропуску порожніх вантажівок. Зокрема, польській стороні запропоновано спільно здійснити всі необхідні заходи та організувати виїзд порожніх автомобілів у пунктах пропуску Грушів – Будомєж та Угринів – Долгобичів.