"Вуглецевий податок" - це податок на кількість і викиди CO2 судном на тонну вантажу, що перевозиться на кілометр. Новий податок запроваджується ЄС у 2024 році і застосовуватиметься в рамках схеми, яка називається Схемою торгівлі викидами (ETS), відповідно до якої поромні оператори мають купувати квоти на викиди вуглецю. У перший рік оператори повинні купувати дозволи на 40% своїх викидів, потім 70% – у 2025 році, а потім усю суму у 2026 році.
На морські перевезення (незважаючи на те, що вони є одним із найбільш екологічних способів транспортування вантажів), як і раніше, припадає 3% всіх викидів парникових газів (ПГ) у всьому світі. ETS, запроваджений у 2024 році, покликаний скоротити ці викиди та спонукати операторів інвестувати у більш екологічні судна. І ці інвестиції, і ціна на вуглець збільшать витрати поромних операторів. У свою чергу, ці витрати будуть частково переведені на їхніх клієнтів.
За словами директора компанії Freightlink Алекса Макдональда, уникнути нового податку можливо: будь-який оператор, здатний скоротити споживання вуглецевого палива, зможе зменшити кількість «вуглецевих надбавок», які він має купувати.
При цьому податок буде застосовуватися до всіх маршрутів/з ЄС, тоді як внутрішні маршрути не підпадатимуть під цю нову систему.