Дослідження, проведене незалежними експертами TNO та замовлене T&E у співпраці з Agora Verkehrswende, каже, що такий поворот подій має розвіяти сумніви щодо того, чи можуть електричні вантажівки конкурувати з дизельними за вартістю та експлуатаційними можливостями.
Згідно з дослідженням, до 2035 року 99,8% нових електричних вантажних автомобілів будуть дешевшими в експлуатації, ніж дизельні, при цьому вони перевозитимуть аналогічні обсяги товарів на ті самі відстані і за той же час у дорозі. Найчастіше електричні вантажівки навіть раніше перевершать дизельні аналоги за сукупною вартістю володіння. Крихітний розрив до 100% може бути легко подолано невеликою кількістю вантажівок, що роблять додаткову зупинку, понад те, що потрібно за законом, для заряджання. Навіть із цією додатковою зупинкою їх все одно буде дешевше купувати та експлуатувати.
Але підвищення цільового показника викидів CO2 в ЄС для виробників вантажівок до -65% у 2030 році також необхідно, якщо через п'ять років вантажні автомобілі з нульовим рівнем викидів досягнуть майже 100% продажів. Дотримання поточних кліматичних цілей ЄС для виробників вантажівок призведе до того, що до 2035 року на дорогах буде на 1,3 млн менше вантажівок із нульовим рівнем викидів. Посилення стандартів ЄС з 2020-х років змусить виробників виконувати свої добровільні зобов'язання з електрифікації. Вже сьогодні більшість вантажівок з нульовим рівнем викидів у сегменті міських перевезень перевершують дизельні за вартістю та можливостями, але слабкі цілі для виробників вантажівок призводять до того, що вони не постачаються перевізникам.
Дослідження також показує, що вантажні електричні вантажівки будуть відповідати своїм дизельним аналогам пройденої відстані. З'ясувалося, що майже всі вантажні автомобілі в Європі проїжджають менше 800 км на день, що знаходиться в межах досяжності найновіших акумуляторних електромобілів, коли вони заряджаються під час передбачених законом перерв водія. До 2030 року навіть найбільші електричні вантажівки для далеких перевезень зможуть перевозити вантажі тієї ж ваги, що й дизельні, тому що вага батареї компенсується за рахунок зняття двигуна та додаткової надбавки на 2 тонни для автомобілів із нульовим рівнем викидів відповідно до правил ЄС.
Очікується, що Європейська комісія внесе пропозицію посилити кліматичні цілі для великовантажних автомобілів у найближчі місяці.