Завантаження...

Через боротьбу за зменшення викидів автоперевезення подорожчають

Через боротьбу за зменшення викидів автоперевезення подорожчають

IRU із застереженнями схвалив пропозиції Європейської комісії за програмою Fit-for-55, яка передбачає запровадження з 2023 року податку на вуглець на першому етапі при імпорті сталі, добрив, алюмінію і автоперевезеннях, а також торгівлю квотами на викиди CO 2.

 

Пакет Fit-for-55 містить широкий спектр пропозицій, спрямованих на скорочення викидів CO 2  на 55% до 2030 року і забезпечення кліматичної нейтральності в ЄС до 2050 року.

 

Супутньою метою є створення мережі альтернативної паливної інфраструктури і пред'явлення особливих вимог до комерційного автотранспорту (перш за все до великовантажного). З одного боку, це крок вперед, оскільки перед галуззю відкриваються нові можливості.


Разом з тим галузева група IRU попередила, що податок на «брудну» енергію і торгівля викидами ризикують стати незбалансованим подвійним ударом по видатках на автотранспорт як для економіки, так і для населення країн ЄС. Адже автоперевізникам доведеться платити двічі: перший раз з них спробують взяти гроші за найбільш часто використовувані види палива, а вдруге - будуть змушені оплачувати рахунки при торгівлі квотами на викиди.

 

Причому Єврокомісія вдає, що не помічає проблему - збільшення загальних витрат для галузі. Вона також не хоче визнати, що перехід до нових вимог має бути економічно життєздатним і збалансованим.

 

Найбільшу заклопотаність IRU викликає значне збільшення витрат на логістику. Автотранспорт потрапляє під дискримінацію порівняно з іншими видами перевезень вантажів і пасажирів. Цей підхід неефективний і несправедливий, оскільки містить занадто багато джерел спотворення принципів конкуренції.

 

Галузь прагне в перспективі перейти на альтернативні види палива. Але не всі її сегменти можуть навіть в середньостроковій перспективі перейти на альтернативні паливні технології. І це взагалі нездійсненно для далеких перевезень у важких дорожніх умовах.

 

Більшість заходів пакета Fit-for-55 заохочують перехід на електрику і водень. Однак якщо при цьому в заплановані терміни не вдасться створити інфраструктуру для заправки альтернативними видами палива, то використання традиційного палива стане експоненціально дорожчим. І проблема заторкне досить велику кількість транспортних засобів.

 

Тому в IRU детально вивчають пропозиції, що надійшли і нададуть свої оцінки комплексного впливу зелених технологій на роботу комерційного автотранспорту вже в найближчі місяці.

 

Джерело

Про сервіс

Завдання сервісу Lading – спростити рутинну роботу транспортних логістів, диспетчерів та менеджерів виробничих, торговельних, логістичних, транспортних компаній, задіяних під час пошуку, оформлення та виконання замовлень на перевезення вантажів аутсорсинговим автомобільним вантажним транспортом.


Останні статті

Веб-сайт використовує файли cookie для найкращої адаптації сайту до потреб наших відвідувачів. Продовжуючи користуватися веб-сайтом, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookie.