Західні компанії з галузі FreightTech дедалі успішніше отримують фінансування. Деякі провідні транспортні компанії також купують та розвивають цифрові платформи.
FreightTech - це ІТ-компанії, засновані для цифровізації ланцюжка поставок та управління транспортом. У 2009-2019 роках лише в Європі було створено 267 компаній у галузі FreightTech, які в середньому отримали 6,7 млн. доларів США кожна.
У США подібні стартапи отримали в середньому по 22,5 млн., а в Китаї - 96,8 млн. доларів.
Такими є результати підрахунків, які провела консалтингова компанія Roland Berger.
Загалом загальна вартість інвестицій у FreightTech за цей період склала 17,3 млрд. дол. Прикладами таких західних стартапів є InstaFreight, OnTrack, Sennder, Traxens, FreightHub, Forto. Останній нещодавно отримав 40 млн. євро фінансування, а загальна вартість його фінансування перевищила 80 млн. євро.
Однак німецький Sennder, який приєднав Everoad та Uber Freight в 2020 році, перевершив конкуренцію: стартап починає рік з вибуху в новому раунді збору коштів у 132 мільйони євро, підвищуючи загальну оцінку до понад 832 мільйонів євро. Нові партнери приєдналися до історичних інвесторів, включаючи Accel, Lakestar, HV Capital, Project A та Scania. Із зібраних 132 мільйонів 82 мільйони будуть спрямовані на цифровізацію європейського автомобільного транспорту, а також на розробку власних технологій. "Ця інвестиція додасть 200 осіб до технічної команди та пришвидшить дослідження та розробки в галузі автоматизації, діджиталізації, оптимізації", - пояснює Sennder. Частина, що залишилася, буде використана для розширення бізнесу на нових європейських ринках. У 2021 році Sennder очікує понад мільйон завантажень на 10000 вантажівок.
Також компанія Shippeo, яка продовжує розширювати на перевізників свою платформу моніторингу доставки, зможе розраховувати на нові кошти для зміцнення своїх позицій у Європі. Щойно стартап залучив 26 мільйонів євро від Battery Ventures та поточних інвесторів, збільшивши загальні кошти до 58,5 мільйонів євро з моменту його створення в 2014 році.
Компанія більш ніж подвоїла свої доходи порівняно з попереднім роком, одночасно збільшивши клієнтську базу завдяки рекомендаціям таких компаній, як Kuehne + Nagel, Total, Hager Groupe та Krone.
Великі транспортні компанії також інвестують у рішення FreightTech. Цифрова платформа DHL Saloodo, що працює з 2016 року, має 6000 перевізників із чвертю мільйона вантажівок. У 2018 році подібні платформи запустили Kuehne + Nagel (myKN) та DB Schenker (Connect 4.0).
Sennder оцінює вартість європейського ринку автомобільних перевезень у 353 млрд. євро , з яких майже третина припадає на міжнародні перевезення. Ринок дуже фрагментований. Перша десятка найбільших транспортних компаній контролює 10% ринку, а наступні десять - лише 2,5%.