3 червня Верховна Рада у другому читанні прийняла законопроект №3742 - парламент дозволив автоматичну фіксацію порушень габаритно-вагових норм за допомогою WIM-комплексів.
Прийняті поправки законодавчо закріплюють можливість фіксації в автоматичному режимі порушень, пов'язаних з відсутністю дозволів, узгоджують умови і режими перевезення в разі перевищення вагових і габаритних обмежень, або документів про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів.
Крім того, закон надає «Укртрансбезпеці» повноваження стягувати в судовому порядку плату за проїзд для вантажівок, які порушують габаритно-вагові норми.
Також закон вводить адміністративну відповідальність і вводить штрафи за правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, в тому числі зафіксовані в автоматичному режимі. Зокрема, за виконання міжнародних перевезень пасажирів або вантажів без документів передбачається штраф в розмірі 2 тис. неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (НМДГ).
Єгор Прокопчук, голова «Укртрансбезопасності», нахвалює новий закон:
«Введення автоматичної фіксації порушень габаритно-вагових норм дозволить запустити роботу WIM-комплексів. Автоматизований габаритно-ваговий контроль, по-перше, зменшує корупційні ризики. По-друге, значно підвищує ефективність - комп'ютер обробляє інформацію миттєво і працює цілодобово. Він фіксує всі порушення. І це значно краще, ніж наш інспектор, який фізично не встигає охопити весь потік вантажівок і змушений зважувати їх вибірково, а потім ще півгодини складати всі документи про порушення.
Розширення повноважень інспекторів «Укртрансбезпеки» - ми зможемо самостійно заганяти вантажівки на ваги без додаткової підтримки Національної поліції.
Встановлення прав і обов'язків вантажовідправника і вантажоодержувача. Це чи не ключове нововведення - нарешті можемо говорити про паритетну відповідальність між усіма учасниками вантажних перевезень».
Чиновник також повідомив, що норми закону вступають в силу через три місяці. Тому у всіх підприємців є час підготуватися до нових правил гри на ринку вантажних перевезень.