11 осіб заарештували в П'яченці, на півночі Італії, за підозрою в експлуатації 100 водіїв румунської національності. Арешти стали результатом дворічного розслідування. Однак на цьому розгляд не закінчився. Розслідування виявило жахливі умови роботи на одній з італійських компаній.
Звинувачення, пред'явлені заарештованим, включають незаконне посередництво, експлуатацію робочої сили та шахрайство проти держави. За даними прокуратури, компанія під загрозою звільнення змушувала водіїв жити у наметовому містечку без туалетів. Далекобійники спали у вантажівках та готували їжу в бочках для промислового використання.
Експлуатацією водіїв займалися дві фіктивні компанії, що базуються у Румунії. Розслідування цієї справи розпочалося у жовтні 2019 року, коли патруль із Полстрада-ді-Понтремолі зупинив для перевірки автомобіль, яким керував румунський водій. Далекобійник пред'явив трудовий договір, у якому було зазначено фіктивний термін його дії. Таким чином, до розслідування було залучено Інспекцію праці. Слідчі "дісталися" до румунських компаній, а потім до П'яченци. Після арештів розслідування було продовжено.
Соціальний демпінг у ЄС – поширена проблема...
Історія румунських далекобійників – не перший приклад демпінгу у транспортній галузі Італії. Можна, наприклад, згадати випадок із перевізником, який роками змушував своїх працівників маніпулювати тахографом. Суд засудив власника компанії Venditti Trasporti до 5 років позбавлення волі після того, як п'ять водіїв заявили поліцейським, що під загрозою звільнення були змушені маніпулювати тахографами і їздити до 12 годин на добу без перерв.
Випадки експлуатації румунських водіїв вантажівок трапляються дуже часто. Згадаймо хоча б випадок бельгійської компанії Jost Group, яку обвинуватили в соціальному демпінгу, шахрайстві та торгівлі людьми. Свого часу група кожні два тижні перевозила румунських водіїв літаком із Бухареста до Маастріхту. Звідти румунів довозили автобусом до Ерсталя в Бельгії, де розташована штаб-квартира Jost Group. Щойно водії добиралися на базу, вони сідали у вантажівки та вирушали у маршрут... Та справа закінчилася згодою перевізника виплатити 30 мільйонів євро, з яких 27 мільйонів склав депозит безпосередньо до Управління соціального страхування. Додатково прокуратура призначила 6 місяців позбавлення волі "умовно" для Роланда Йоста, власника компанії, та двох його найближчих колег.