Власник одного з найбільших українських агрохолдингів-експортерів "Нібулон" в інтерв'ю "Економічній правді", зокрема, оцінив ситуацію в галузі автомобільних вантажних перевезень та розповів, як убезпечує свої вантажі від піратів Червоного моря.
Нагадаємо, у перший рік Великої війни російське бомбардування зруйнувало у Миколаєві будинок одного з найвпливовіших підприємців країни, засновника "Нібулону" Олексія Вадатурського. Бізнесмен та його дружина загинули, й агрохолдинг очолив син – Андрій Вадатурський.
В опублікованому сьогодні інтерв'ю Вадатурський-молодший не оминув ситуацію з логістикою агропродукції. Пропонуємо ознайомитися з цікавим епізодом цієї розмови – "Про піратів, водіїв та кредиторів":
– Через війну ваші логістичні витрати спершу зросли майже вдвічі, до 120 доларів на тонні, а потім опустилися до 70 доларів. Чи не підскочила вартість логістики через дефіцит водіїв?
– Вона приблизно такою і залишилася. Щодо водіїв – це буде проблема. Автотранспорт – це швидке рішення. Після того, як логістичні шляхи обвалилися (на початку великої війни), підприємці пересіли на авто, бо річку чи залізницю швидко не запустиш.
За перший рік-два багато авто було завезено. В Україні багато машин, не вистачає товарів для перевезення.
Зазвичай на початок збиральної кампанії відчувається дефіцит автотранспорту. Зараз дефіциту немає. І сьогодні пропозиції на автотранспорт набагато більші, ніж попит зі сторони виробників. Менше виросло продукції, багато чого погоріло, перехідних залишків менше і відносно низькі ціни. Тобто ринок просів, і я б не сказав, що роботи багато. Тому, навпаки, у нас немає проблеми знайти людей.
Фахових, гарних водіїв складно шукати, це питання не вирішено. Але тут є ринок. Ти підняв ціну і ще зможеш їх залучити.
– Загострилась ситуація в Червоному морі, через що треба об’їжджати Суецький канал вздовж Африки. Відчуваєте подорожчання логістики?
– Це для нас не проблема. Ми вже давно знаємо, як боротися з піратами: ти наймаєш додатковий захист – спецназ – для захисту кораблів. На цьому спеціалізуються спецнази багатьох країн. Береш їх на борт в одній країні, і вони сходять після проходження судна.
Це додаткові кошти, але це не така проблема, яку не можна вирішити. Воно все рахується. Це дешевше, ніж об'їжджати Африку, і враховано в ціні на Пакистан, на Індію, на Китай. Пірати були і є, на жаль.