Інтеграція України до ЄС передбачає проведення низки реформ, в тому числі у транспортній галузі. Ще до початку широкомасштабного вторгнення Україні вдалося реформувати деякі аспекти. У 2023 році відбувся певний прогрес у реформуванні. А цього року, згідно з "Моніторингом вступу України до ЄС", ситуація у транспорті помітно покращилася.
Реформи, які проводить Україна для євроінтеграції оцінюються Європейською Комісією загалом позитивно, але прогрес у порівнянні з іншими галузями, йде досить повільно.
Проте, згідно з "Моніторингом вступу України до ЄС" у березні 2024 року, порівняно з попередніми місяцями, у транспортній галузі відбулося певне поліпшення у всіх євроінтеграційних аспектах. Більш інтенсивне впровадження законодавчих ініціатив призвело до збільшення з 1.16 в першому місяці року до 1.75 у березні 2024 оцінки фактичних змін законодавства.
Аналіз запланованих змін законодавства також показав позитивну динаміку, з 1.06 у лютому до 1.83 у березні. Цей показник демонструє “активність у плануванні та підготовці до майбутніх законодавчих змін”, як зазначено в “Моніторингу”.
Із 1.3 у лютому до 1.61 у березні підвищилося й формування порядку денного. Це свідчить про позитивні зміни у плануванні та організації процесів роботи над законодавчими ініціативами”, – зазначили автори щомісячного моніторингу.
Вища ефективність впровадження прийнятих рішень та законодавчих змін позначилася зростом показників імплементації з 0.32 у лютому до 0.73 у березні.
Загалом, в євроінтеграційних процесах у транспортній галузі прослідковується позитивна динаміка, з 0.5 у лютому зріст у березні відбувся до 1.52.
Транспортна галузь і надалі вимагає реформ. У 2024 році Україна має посилити заходи з безпеки дорожнього руху, створити інспекційні органи, а також підрозділи, які будуть займатися розслідуваннями на залізничному й внутрішньоводному транспорті, радить Єврокомісія. Також потрібно продовжити імплементувати законодавчі акти у галузі автомобільного та залізничного транспорту до українського законодавства.